Трябва да има равен достъп до качествено обучение, за да спре отпадането от училище

0
247
Красимир Вълчев
Красимир Вълчев, Снимка: Скрийншот от видео на NOVA

Седмокласниците от училища, имащи по принцип средни и високи резултати, са подобрили представянето си на крайните изпити този месец, но тези с ниски – не са, и дори някъде са ги влошили. Това съобщи министърът на образованието Красимир Вълчев пред „bTV“.

Цялостните резултати са били съпоставими с миналогодишните, но не било удовлетворяващо как срокът преминал в електронна среда се е отразил на равния достъп до качествено образование. Министърът се надява да се върне присъственото обучение от 15 септември, защото това щяло да подпомогне интеграцията и социализацията на децата. За целта щели да се вземат съответните мерки и да се създаде нужната организация.

За него било важно да се чувства равният достъп до добро образование и учители навсякъде, включително в по-малките населени места. Така щели да се стимулират и повече деца да продължават обучението си до по-късна възраст. На настоящите матури са се явили по-малко ученици, поради големия процент отпадащи в гимназиалния етап. Най-често това се случвало след 7 и 8 клас. Като една от мерките, окуражаващи оставането в гимназия, било увеличаването на изискванията за придобиване на шофьорска книжка – до завършен 10 клас и вече се виждали резултатите от това.

Вълчев иска да се повиши качеството на обучението и то да бъде достъпно за всички. В момента около 50 000 деца се обучавали по линията на преодоляване на образователната трудност. Класните стаи били изнесени в дворовете на училищата и на децата със слаби годишни или срочни оценки и на тези неучаствали ефективно в електронното обучение се налагало да вземат между 80 и 120 часа. Двата предмета, по които работели основно децата били БЕЛ и математика.

За да се гарантира успешен старт на децата в живота обаче, министърът не счита представянето им на изпитите като най-важното. Той подчерта необходимостта от придобиване на хармоничен микс от различни компетентности. Трябвало да се стимулира и изучаването на обществени и природни науки. Вълчев предвижда, че все по-голямо значение ще има какви знания и умения е придобил човек, а не какво е учил, и за целта трябвало да се обръща внимание на методиката на преподаване на учителите и на учебния план.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments