Проучване: Заради COVID-19 мерките учениците са назад с месеци

0
192
School
Photo: Pixabay

Децата в Англия изостават в обучението си след три месеца ограничителни мерки, като най-силно засегнати са момчетата и бедните ученици, сочи проучване, проведено от учители. Разликата в обучението между богатите и бедните ученици се е увеличила почти наполовина от затварянето на училищата през март, потвърдиха учителите, отчитат от „BBC“.

Тъй като ситуацията налага и социално дистанциране бързото наваксване на материала е малко вероятно, предупредиха авторите на проучването. Новият учебен срок започва в Англия и Уелс тази седмица, а в Шотландия и Северна Ирландия училищата вече работят.

Националната фондация за изследвания в образованието е запитала какво мислят за настоящото положение близо 3000 директори на училища и учители в около 2200 учебни заведения. Прочуването е било проведено точно преди края на срока през юли, като се предполага, че учителите са покрили едва 66% от задължителната учебна програма, предвидена за годината. Експертите са установили:

  • Почти всички учители (98%) споделят, че техните ученици изостават средно с около три месеца в учебния процес
  • Според 21% от учителите момчетата са по-назад от момичетата.
  • Разликата в обучението между бедните и богатите ученици се е увеличила с 46%, като е по-осезаема за бедните.

Друго проучване по темата показва, че разликата в обучението между богатите и бедните ученици в началните класове е започнала да се увеличава, дори преди пандемията.

Помощ при наваксването

Училищата в Шотландия отвориха врати на 11 август, а в Северна Ирландия учениците започнаха да се завръщат в класните стаи едва миналата седмица. Учебните заведения в Англия и Уелс се готвят да посрещнат учениците обратно в клас тази седмица, като желанието това да се случи по-скоро се увеличава.

Посещаемостта на занятията през последния срок е била ниска – само 56% от ученици са се завърнали в клас, въпреки опасенията на родителите за безопасността им, разкрива докладът. Той сочи още, че 44% от учениците се нуждаят от интензивна подкрепа, за да наваксат изпуснатия материал. Тази тенденция е по-явно в училищата, в които учат предимно социално слаби ученици (57%), в сравнение с училищата, посещавани от ученици със заможни родители (32%).

Почти всички запитани училищни директори (90%) смятат, че могат да успеят да отворят училищата безопасно за всички ученици, но повече от три четвърти от тях (78%) изразяват опасения, като мнозина твърдят, че ще е необходимо допълнително финансиране за персонала, необходим за почистване на помещенията и защитното оборудване.

Цифрово разделение

В петък училищни директори и учители отправиха критики към насоките, които правителството даде в последния момент по повод действията, които трябва да се предприемат в случай на налагане на ограничения на местно ниво. В официален доклад учителите настояха за по-добро планиране на по-нататъшните ограничителни мерки и призоваха за по-добро ИТ оборудване, предназначено за тях и учениците. По официални данни повече от една четвърт от учениците (28%) нямат достъп до лаптоп или компютър в домовете си.

Сред исканията на учителите са включени са и други препоръки:

  • Повече гаранция за безопасност за родителите
  • по-силна подкрепа за училищата в насърчаването на често отсъстващите ученици да посещават часовете
  • Повече финансови средства за по-ефективно почистване и допълнителен персонал, за да се осигури социално дистанциране
  • Националната инспекция по образование да промени изискванията към училищата по време на периода на социално дистанциране
  • Приемане на факта, че наваксването ще бъде дългосрочен процес

Мери Б., заместник-генерален секретар на Националния образователен съюз, поиска от правителството да наеме квалифицирани учители, които в момента не работят, като по този начин ще се намали броя на класовете, което от своя страна ще допринесе за по-бързото наваксване на материала и ще осигури безопасност за всички. Обмисля се да се отложат изпитите за следващата година до юли, за да се даде на учениците повече време да се подготвят за тях, разкрива  информация на „Telegraph“.

Министърът на образованието в сянка – Кейт Грийн заяви вчера, че учениците от горните класове, които са се върнали в клас през септември, са имали доста материал за наваксване, който са пропуснали през месеците на дистанционно обучение. Пол Уайтман, генерален секретар на Националната асоциация на училищните директори, нарече тревожния доклад „червена лампичка“ за правителството. Той каза още, че ако училищата изиграят своята роля в компенсирането на пораженията в образованието, развитието и емоционалната стабилност на учениците, те несъмнено ще имат нужда от допълнителна подкрепа, финансиране и ресурси.

Националната асоциация на училищните директори призовава за временна забрана за налагане на глоби на родители и настойници, в случай, че децата им не се върнат обратно в училище. Министерството на образованието на свой ред заяви, че глобите за отсъствия от училище ще бъдат прилагани като „последна  крайна мярка“ в Англия. В изявление управляващите потвърдиха решимостта си децата да не бъдат ощетявани по никакъв начин заради пандемията.

По време на пандемията инвестирахме в дистанционното образование, осигурявайки устройства и ресурси за децата, които се нуждаят от тях най-много, като преценихме, че предвидения финансов пакет в размер на 1 млрд. паунда ще бъде достатъчен, за да се справи с последиците от пропуснатото време за преподаване, като наред с това беше отпуснато и целево финансиране за най-нуждаещите се ученици.“, гласи изявлението.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments