„Кибер Понеделник“: Висок темп на пазаруване на фона на високата инфлация

0
30
Онлайн пазаруване.
Снимка: Пиксабей

Няколко дни след като се стекоха в магазините заради намаленията, обявени по повод „Черния петък„, днес, в деня на така наречения „Кибер Понеделник„, потребителите в САЩ активно се насочват към онлайн търговията, за да получат повече отстъпки за подаръци и други стоки, чиито цени бяха осезаемо увеличени заради високата инфлация.

Очаква се „Кибер Понеделникът“ да остане най-активният ден за онлайн пазаруване през тази година и да донесе печалби от порядъка на 11,6 млрд. долара от продажби, според „Adobe Analytics“, която следи транзакциите в над 85 от 100-те най-големи американски онлайн магазина. Тази прогноза представлява скок в сравнение с миналата година, когато потребителите похарчиха 10,7 млрд. долара за същия период. Данните на „Adobe Analytics“ не са съобразени с инфлацията, но според анализатори търсенето нараства дори и след отчитането ѝ. Някои от тях твърдят, че въпросните цифри ще бъдат увеличени от по-високите цени, а количеството стоки, които потребителите купуват, може да остане непроменено или дори да намалее в сравнение с предишни години. Очаква се също така маржовете на печалба да бъдат ограничени за търговците на дребно, които предлагат по-щедри отстъпки, за да привлекат потребителите и да разчистят запасите си от непродадени стоки.

По информация на „Adobe Analytics“ в рамките на Черния петък купувачите са похарчили рекордните 9,12 млрд. долара при пазаруване онлайн, което е с 2,3% повече от миналата година. Активността в електронната търговия е продължила да бъде силна и през уикенда, като онлайн продажбите са генерирали печалба от 9,55 млрд. долара. От компанията „Salesforce“, която също следи харчовете сред потребителите, обявиха, че според техните оценки онлайн продажбите в САЩ са достигнали сумата от 15 млрд. долара в петък и 17,2 млрд. долара през уикенда, като средната отстъпка за продуктите е била 30%. Електрониката, сезонното облекло, играчките и продуктите за здраве и красота са били сред тези, които са дали големия тласък, потвърждават двете компании.

В същото време, друга интересна тенденция е, че потребителите, които по време на пандемията се страхуваха да напуснат домовете си, и логично се насочиха към електронната търговия, сега се връщат все по-уверено към физическите магазини, тъй като ситуацията се нормализира. Националната федерация на търговците на дребно съобщи, че според нейно неотдавнашно проучване броят на купувачите, които планират да посетят магазините в Черния петък, се е увеличил с 3 %. Очаква се 63,9 млн. потребители да пазаруват онлайн по време на „Кибер Понеделника“ в сравнение със 77 млн., регистрирани през изминалата година.

Като цяло през последните няколко седмици пазаруването в интернет запазва устойчив темп, тъй като нетърпеливите потребители купуват повече стоки на изплащане или използват услугите, известни под името „Купи сега, плати по-късно“, при които не се начисляват лихви, но се начисляват такси за забавяне. Според експерти по търговия през първите три седмици на ноември тенденцията към онлайн продажби не се е променила в сравнение с миналата година. Скромният ръст показва, че потребителите имат силно желание за празнично пазаруване, въпреки несигурността в икономически план. Все пак, някои крупни търговци на дребно усещат промяна. Представители на компаниите „Target“, „Macy’s“ и „Kohl’s“ разкриха този месец, че през последните няколко седмици са забелязали понижено пазаруване на стоките им. Изключение прави „Walmart“, която е отчела по-високи продажби през третото тримесечие, надхвърляйки прогнозата си за печалбата.

Тазгодишният „Кибер Понеделник“ се осъществява на фона на мащабно забавяне на  дейността на електронната търговия, което засяга онлайн търговците на дребно, които отбелязаха бум на продажбите през по-голямата част от пандемията COVID-19. „Amazon“, например, регистрира рекордни приходи, но напоследък голяма част от търсенето намаля, тъй като пикът на пандемията отшумя и потребителите се почувстваха комфортно отново да пазаруват във физическите магазини. „Shopify“, друга компания, която помага на предприятията да създават уебсайтове за електронна търговия, обяви, че е била принудена да съкрати 10% от персонала си това лято.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments