Зукърбърг приветства новите правила за Фейсбук – готов е да плаща по-високи данъци

0
252
Марк Зукърбърг. Снимка: Фейсбук
Марк Зукърбърг. Снимка: Фейсбук

Изпълнителният директор на Фейсбук Марк Зукърбърг приема, че заради глобалните данъчни реформи може да се наложи да плаща повече данъци в различни страни. Това ще съобщи самият той в реч, която ще бъде изнесена на конференцията в Германия тази събота.

Правилата за трансгранични данъци трябваше да бъдат пренаписани, след като 137 държави поискаха това миналия месец. Причината, която беше изтъкната – да се избегне нова търговска война заради глобалното покачване на данъците върху цифровите услуги, което някои държави вече предприеха.

“Разбирам, че има разочарование от това как технологичните гиганти се облагат с данъци в Европа. Ние също искаме данъчна реформа и се радвам, че ОИСР разглежда това”, се казва още в речта на Зукърбърг, предвидена за Мюнхенската конференция по сигурността. И добавя:

“Искаме процесът на ОИСР да успее, така че да имаме стабилна и надеждна система за в бъдеще. И ние приемаме, че това може да означава, че трябва да плащаме по-висок данък и да го плащаме на различни места в нова рамка”.

Амазон, Фейсбук и Гугъл опънаха съществуващите правила, тъй като и трите компании са в състояние да генерират печалби в страни с ниски данъци като Ирландия, независимо къде са клиентите им.

Правителствените служители се договориха миналия месец да бъдат изготвени нови правила за това къде трябва да се плаща данък и какъв дял от печалбата трябва да се облага, съобщи Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР).

Европейска визита

Все повече държави подготвят собствени национални дигитални данъци при липса на съществено преработване на правилата, въпреки заплахата на Вашингтон от възнаградителни търговски тарифи, тъй като вижда такива налози като дискриминационни спрямо големите американски технически гиганти.

Откъсите от речта на Зукърбърг не дават повече подробности относно данъчните ставки. Фейсбук казва, че плаща целия данък, който трябва, и че това е средно над 20% през последните пет години.

Във Великобритания Фейсбук е плати едва 28,5 милиона паунда (37,2 милиона долара) корпоративен данък през 2018 г., въпреки че генерира рекордните 1,65 милиарда паунда в британските си продажби, съобщават медиите.

Данъчните служители имат само няколко месеца преди крайния срок – юли, да определят какъв точно следва да бъде новият данък, изчислен по няколко сложни технически параметри. Идеята е до края на 2020 г. процесът за новите данъчни правила да е приключил.

По време на посещението си в Европа Зукърбърг ще се срещне с ръководителите на ЕС в областта на цифровите технологии и индустрията.

Това идва два дни преди европейският комисар по въпросите на конкуренцията и комисарят по въпросите на цифровите технологии Маргрет Вестагер, както и комисарят по вътрешния пазар Тиери Бретон да обявят създаването на единен европейски пазар на данни, насочен към това да се спре с доминацията на пазара на американските технологични гиганти като Фейсбук, Гугъл и Амазон.

Превод: Диана Тодорова

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments