„Златна седмица“: Китайците търсят евтини пътувания в условията на икономическа криза

0
43
Летище
Летище. Снимка: Pixabay

„Мрачната“ икономика на Китай не е потиснала желанието на местните хора за пътешествия. Въпреки бавния икономически растеж, високата безработица сред младите хора и кризата на пазара на недвижими имоти, по време на ежегодния празник, известен като „Златната седмица“, се наблюдава рекорден брой пътувания, предава „BBC“.

По данни на китайския регулатор за гражданска авиация над 21 млн. души ще летят по време на 10-дневната почивка, която започна в петък. В това число влизат 14 000 вътрешни полета на ден, тъй като младите китайци с ограничен бюджет се стремят да опознаят по-близките до тях места.

Празникът „Златна седмица“, по време на който ежегодният фестивал в средата на есента съвпадна с честванията на Националния празник, се превърна в най-дългата почивка в годината. Това е втората такава почивка, след по-кратката почивка през май. Тъй като обаче оттогава насам китайската икономика не показва сериозни признаци на възстановяване, бизнесът е обнадежден, но предпазлив.

Младите китайци, които нямат търпение да осъществят повече „пътувания за компенсация“ след продължителния локдаун, наложен заради пандемията, се включиха активно в социалните мрежи, за да обменят съвети как да се възползват максимално от почивката.

Националните железници на Китай обявиха, че планират да пускат по 12 000 влака всеки ден по време на празника, което е с 20% повече в сравнение със средностатистическия делничен ден, за да отговорят на повишеното търсене. Резервациите за пътувания в страната – за самолетни и влакови билети, хотелски резервации и туристически пакети за периода на „Златната седмица“ са нараснали с 88 % в сравнение с предходната седмица, съобщи онлайн туристическата агенция „Trip.com.“.

Също така, в сравнение със същия период на миналата година те са се увеличили повече от четири пъти. Сред най-предпочитаните местни дестинации са Пекин, Шанхай, Чънду и Ханджоу, който в момента е домакин на Азиатските игри. Градове в северозападната част на страната, известни с живописните си есенни пейзажи, като Буркин и Урумчи в Синдзян, също очакват повече туристи, според агенцията.

Въпреки това, средният разход на пътник може да не успее да балансира увеличения трафик, предупреждава Гари Бауърман, директор на компанията за маркетинг на пътувания „Check-in Asia“. Той твърди, че разходите са били по-ниски от прогнозираните по време на последната почивка на „Златната седмица“ през май, когато вътрешните пътувания са се възстановили до нивата отпреди пандемията. Местният бизнес, който се бори за по-високи приходи от туризма, изглежда е наясно с намалените бюджети.

Някои туристически агенции рекламират групови екскурзии под надслова „чисто забавление, без пазаруване“, за да уверят потенциалните клиенти, че няма скрити разходи. Китайското приложение за доставка на храна и електронна търговия Dianping насърчава хората да предприемат национална обиколка с цел опитване на различни специалитети. „Родината е толкова голяма, нека отидем да ядем!“, гласи едно от посланията.

Повечето хора все още имат известни резерви относно пътуванията извън Китай, като данните на компанията за анализ на пътувания „ForwardKeys“ показват, че пътуванията извън страната са намалели с 40% в сравнение с 2019 г. Както изглежда обаче динамиката се увеличава, като се очаква Малайзия, Тайланд и Южна Корея да бъдат посетени от по-голям брой китайски туристи през тази седмица в сравнение със „Златната седмица“ през 2019 г.

„Исках да отида някъде в чужбина, защото навсякъде в Китай щеше да е толкова претъпкано. Предполагам, че хора като мен все още пътуват за компенсация, защото от години не съм пътувал в чужбина за развлечение.  Ще трябва да спестявам в други аспекти на живота – да живея бедно, но да пътувам богато,“, казва журналистът Юка Ю., който е планирал осемдневно пътуване до Малайзия, което включва изкачване на най-високата планина в страната, планината Кинабалу. Той казва, че е избрал Югоизточна Азия, защото не е искал да харчи „твърде много“ за полети.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments