Вълчев: Дистанционното обучение не компенсира на 100% присъственото

0
209
Красимир Вълчев
Красимир Вълчев. Снимка: Фейсбук

Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев обяви, че дистанционното обучение не може да компенсира на 100% присъственото. Пред „БНТ“ обаче той каза, че училищата били малко или много рискова среда, защото там има многочислено и многочасово взаимодействие на множество хора. А сега най-важното било да бъде съхранен животът на българските граждани, в това число и на преподавателите. Най-важно било да се намали натискът върху здравната система.

Министърът посочи минусите на обучението онлайн. Той каза, че има неефективно педагогическо взаимодействие, натрупва се психологическо напрежение върху децата, има десоциализация, обездвижване, както и минуси в обучителната част.

Според него колкото по-големи са учениците, толкова по-лесно преодоляват тези проблеми. За малките деца обаче е много по-трудно. Министърът даде пример с първокласниците, за които е сериозно изпитане да бъдат ограмотявани през екрана.
Вълчев каза още, че обучението от вкъщи изисква активното участие на родителите. Не винаги обаче това е възможно.

В същото време според министъра и дистанционното обучение има своите предимства. Учителите също са се научили да го използват. Заради него голяма част от преподавателите са започнали да използват нови и по-иновативни методи на преподаване.

Вълчев обяви, че ако се гледа само от страната на здравето, решението било да се затвори всичко, но това няма как да бъде направено, защото не трябвало да се убива икономиката и децата да бъдат обречени на образователни дефицити. Той каза още, че като министър на образованието, трябва да бъде гласът на образованието и да каже, че най-ефективно е присъствено обучение, но доколкото е разумно. В момента обаче основният проблем бил коронавирусът и трябвало да се мисли за това, защото образователните дефицити можело да бъдат преодоляни.

В същото време обаче управляващите са критикувани заради затварянето на училищата, защото в редица засегнати сериозно от COVID кризата държави, те останаха отворени. Там правителствата въведоха поредица от рестриктивни мерки, но не посегнаха на образованието на децата.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments