Temu и Shein ще повишат цените за клиентите си в САЩ заради митата на Тръмп

И двете компании заявиха, че ще направят „корекции на цените“ от 25 април

0
35
Пазаруване на покупките
Пазаруване на покупки онлайн. Снимка: Pixabay

Основаните в Китай сайтове за електронна търговия Temu и Shein съобщават, че планират да повишат цените за клиентите си в САЩ от следващата седмица – ефект от опитите на президента Доналд Тръмп да коригира търговския дисбаланс между двете най-големи икономики в света чрез налагане на високи мита върху стоките, доставяни от Китай, съобщава „Асошиейтед прес“.

Temu, която е собственост на китайската компания за електронна търговия PDD Holdings, и Shein, която сега е базирана в Сингапур, заявиха в отделни, но почти идентични уведомления, че оперативните им разходи са се увеличили „поради последните промени в правилата на световната търговия и митата“.

И двете компании заявиха, че ще направят „корекции на цените“ от 25 април, въпреки че нито една от тях не предостави подробности за размера на увеличенията. Не е ясно защо двата конкурента са публикували почти идентични изявления на своите сайтове за пазаруване.

Откакто стартираха в Съединените щати, Shein и Temu дадоха на западните търговци на дребно шанс да се възползват от услугите им, като предлагаха продукти на изключително ниски цени, съчетани с лавини от цифрова или инфлуенсърска реклама.

Митото от 145%, което Тръмп наложи на повечето продукти, произведени в Китай, в съчетание с решението му да прекрати митническото освобождаване, което позволява на стоки на стойност под 800 долара да влизат в САЩ безмитно, накърни бизнес моделите на двете платформи.

Компаниите за електронна търговия бяха най-големите ползватели на широко използваното освобождаване. Този месец Тръмп подписа указ за премахване на „разпоредбата de minimis“ за стоки от Китай и Хонконг от 2 май, когато те ще бъдат облагани с данък върху вноса от 145 %.

По силата на скоро отменената разпоредба в САЩ всеки ден пристигат 4 милиона пратки с ниска стойност – повечето от тях с произход от Китай.

Американски политици, правоприлагащи органи и бизнес групи лобираха за премахване на дългогодишното освобождаване, описвайки го като търговска вратичка, която дава предимство на евтините китайски стоки и служи като портал за навлизане на незаконни наркотици и фалшификати в страната.

Shein продава евтини дрехи, козметика и аксесоари, като се насочва предимно към млади жени чрез партньорства с влиятелни личности в социалните медии. Temu, която популяризира стоките си чрез онлайн реклами, продава по-широк набор от продукти, включително предмети за бита, хумористични подаръци и дребна електроника.

Миналата година компаниите бяха сред най-големите рекламодатели в платформите на социалните медии, но през последните седмици и двете са намалили тези разходи, според доставчика на данни за анализ Sensor Tower. Това може да е лоша новина за платформите като Facebook, Instagram, Snap, X и TikTok, които разчитат на рекламата.

През ноември американският гигант в електронната търговия Amazon стартира евтин онлайн магазин, в който се предлагат електроника, облекло и други продукти на цена под 20 долара. Много от електрониката, облеклото и другите продукти на витрината в сряда приличаха на видовете стоки, които обикновено се намират в Shein и Temu.

В съобщенията си до клиентите за предстоящите увеличения на цените компаниите ги насърчават да продължат да пазаруват през следващите дни.

„Ние сме се запасили и сме в готовност да се уверим, че вашите поръчки ще пристигнат безпроблемно през това време“, се казва в съобщението на Temu. И се продължава:

„Правим всичко възможно, за да запазим цените ниски и да сведем до минимум въздействието върху вас.“

Присъединете се към нашия Телеграм

Броят на бездомните в Брюксел нарасна с 25% за последните две години

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments