Очарователни или просто странни? Как куклите Labubu завладяха света

Labubu е герой от серията играчки „The Monsters“ на хонконгския артист Кейсинг Лунг

0
114
Labubu Лабубу
Labubu. Снимка: Искра.бг

Независимо дали ги намирате за сладки, грозни или просто странни, вероятно сте чували за пухкавите кукли, които се превърнаха в световна сензация – Labubu, пише „BBC“.

Родено като чудовище, елфоподобното създание от китайския производител на играчки Pop Mart сега е хит в продажбите. Както известни хора, така и обикновени, са толкова обсебени, че се редят на опашки, за да се сдобият с куклата.

ads

„Чувстваш такова удовлетворение, когато успееш да я купиш в такава ожесточена конкуренция“, казва изявената фенка Фиона Жанг.

Световната мания по Labubu почти утрои печалбите на Pop Mart през изминалата година. Според някои дори даде тласък на китайската мека сила, която беше наранена от пандемията и напрегнатите отношения със Запада.

Какво е Labubu?

Labubu е герой от серията играчки „The Monsters“ на хонконгския артист Кейсинг Лунг. Те са винилови фигури с плюшени тела, остри уши и широка усмивка. Въпреки че изглеждат странно за някои, Labubu е представен като добросърдечен, но понякога несръчен герой.

Кой ги продава?

Фигурките станаха хит благодарение на китайската компания Pop Mart, която от 2019 г. има правата за Labubu. Те се продават в „слепи кутии“ – купуваш без да знаеш коя фигура ще получиш. Популярността на Labubu допринесе Pop Mart да стане глобален бранд с хиляди автомати и магазини по света.

Защо са толкова популярни?

След пандемията хората търсеха емоционално бягство, а Labubu се превърна в символ на чаровен хаос и антиперфекционизъм. През 2024 г. куклите станаха международен хит, след като знаменитости като Лиса, Риана, Ким Кардашиян и Дейвид Бекъм ги показаха в социалните мрежи.

Куклите вече са глобален феномен и символ на китайската креативност, който не може да бъде пренебрегнат.

Крис Перейра, основател и главен изпълнителен директор на консултантската фирма iMpact, споделя:

„Те са толкова добри, че никой не се интересува от това, че са от Китай. Не можеш да ги игнорираш.“

Каква е манията?

Labubu продължава да набира последователи в социалните медии, като милиони гледат как новите собственици разпаковат ценната си покупка. Едно любопитно показва служители на летищната охрана в САЩ, които се събират около неотворената кутия Labubu на един пътник, за да разберат коя кукла се намира вътре.

Елементът на изненада и достъпната цена правят Labubu особено желани. Освен това колекционерите търсят редките „чейзъри“ – специални издания, които се намират трудно.

„Този елемент на изненада е голяма част от привлекателността, признава Десмонд Тан, дългогодишен колекционер, докато разглежда магазина Pop Mart в Сингапур и енергично разклаща кутиите, преди да реши коя да купи. А това е често срещана гледка в Pop Mart.

„Да успея да намеря чейзър, като разклащам кутията, да науча как да усещам разликата…“, е дълбоко удовлетворяващо за него. И е категоричен:

„Ако успея да го намеря само с един или два опита, това ме прави много щастлив!“

Присъединете се към нашия Телеграм

Родители, ученици, учители – всички срещу новия закон за образованието

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments