Общински съветник с коментар след протестното писмо от жители на село Твърдица

0
2267
Община Бургас
Община Бургас. Снимка: Искра.бг

Напрежението в село Твърдица расте с всеки изминал ден. Причината за това е, както Искра.бг писа, че кметът Димитър Николов с докладна записка, приета от Общинския съвет, иска да бъде изграден център за възрастни хора, болни от деменция в селото.

Живущите в Твърдица реагираха мигновено и стартираха подписка против създаването на тази услуга, като събраха над 200 подписа в рамките на няколко дни.

Искра.бг потърси за коментар Иван Иванов, един от общинските съветници, които реагираха и изразиха мнение, че администрацията на Община Бургас ги е подвела, когато се е налагало те да гласуват тази докладна в Общинският съвет.

Г-н Иванов, Вие бяхте един от първите хора, които публично изразиха мнението си. В социалните мрежи Вие ясно заявихте, че администрацията доста често започва да подвежда общинските съветници и не дава достатъчно информация на съветниците. Защо смятате така?

Ще започна с малко хронологична информация. Кметът на Община Бургас Димитър Николов беше входирал докладна записка, която предвиждаше разширяване на социалната услуга „Грижовник“. На пръв поглед аз не видях нищо лошо или нередно в нея. Дори аз лично адмирирам и бих подкрепил всяка една добра идея. По време на сесията на Общинския съвет, след въпроси, администрацията категорично заяви, че са проведени срещи с хората в село Твърдица , както и с кмета на селото и те нямат против тази услуга да бъде в центъра на селото, в сградата на бившата детска градина. Това беше отговор, който за мен беше много важен, защото когато правим нещо, то трябва да среща одобрението на хората. Администрацията беше категорична, че това е един много добре обмислен проект, който ще се радва на голямо одобрение. За жалост, освен че не се радва на голямо одобрение, той среща силна съпротива от живущите в село Твърдица. Поради тази причина заявих, че администрацията не дава информация и подвежда съветниците.

А с Вас свързаха ли се хора от селото, след като беше гласувана тази докладна записка от кмета Димитър Николов?

Да, с мен се свързаха хора, които също изразиха несъгласие с тази идея. Хората, които се свързаха с мен не са тези, които са направили тази подписка, но искаха да получат информация какво се случва и защо те не знаят. Но всъщност, знаете ли, най-циничното в случая е това, че администрацията не се забави с реакцията си, но не да се извини на хората, а да ги обвини и демонизира, че те са лоши и едва ли не мразят тези хора. Това беше показателно за отношението на Община Бургас към хората. За мен нормалната реакция е да се извиниш на хората и да си вземеш поука.

Вие ме изпреварихте, но следващият ми въпрос щеше да бъде във връзка с реакцията на Община Бургас или по-скоро на служители на общината. С нас се свързаха хора, които изразиха възмущение от реакцията на Стефан Минчев, как ще коментирате Вие тази негова реакция?

Точно това имах предвид. Недопустимо е началник на отдел „Връзки с обществеността“ или по-просто казано пиар-а на общината да нарича хората в свой пост „прости хора“. Точно за тази циничност говорих и аз преди малко. За мен като общински съветник е категорично недопустимо такова отношение от общински служител, който получава заплатата си от данъците на хората, включително и данъците на хората от село Твърдица. Аз лично, а надявам се и други мои колеги, очакваме да видим дали ще има реакция от страна на кмета Димитър Николов и дали въпросният служител ще се извини публично, че е използвал такива думи към хората от село Твърдица.

Бихте ли подкрепили тази услуга да бъде на друго място?

Разбира се, че бих подкрепил тази услуга да се случи, защото тя е полезна за хората. Но пак казвам, че тя трябва да се случи по най-добрия начин. Дори освен допитване до хората от населеното място, на което ще се случи тази услуга, според мен трябва да се направи проучване от използващите услугата или техните придружители, дали новото място ще е удобно за тях. Тези хора имат нужда от придружител, който да ги кара и взима всеки ден. Ако едно такова място е отдалечено, то не знам колко удобно би било за хората и дали биха използвали услугата. Надявам се, че администрацията този път ще се постарае и ще намери подходящо място и няма да подходи несериозно. Не е най- важно да се прави пиар и реклама, а действията да бъдат полезни за хората.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments