Над 86% от учителите са против удължаването на учебната година, както и започването й по-рано

0
1730
Учител
Учител. Снимка: Pixabay

42,5 на сто от тези, които работят в системата на образованието, биха си поставили ваксина срещу COVID-19. Това показва проучване на Синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“. Според него в много градове у нас процесът е стартирал и върви, макар и бавно, в стройна организация. Синдикатите изтъкват, че все още има служители в образователните институции, които се колебаят, а близо 15 на сто са категорични, че няма да се имунизират. В позицията пише още:

„МОН заяви, че ще прави национално проучване за причините, поради които някои образователни работници не искат да се възползват от ваксините, което едва ли ще установи нещо, което да поражда стратегия. В момента образователната система е спокойна и задаването на много въпроси би я разлюляло.“

От Синдикат „Образование“ отбелязват, че при условие, че ваксините не са задължителни, ще адмирират имунизирането, но при гарантиране доброволния принцип и запазването на авторитета на учителя.

На въпрос дали да отпадане на външното оценяване след IV клас, 80,6% от анкетираните в образователната система смятат, че трябва да отпадне. 89,7% от респондентите не подкрепят идеята учебната година да започне преди 15 септември. Проучването показва още, че 86,1 на сто от учителите не са съгласни с удължаването на учебната година. Според синдикатите постоянното повишаване на учебното време през последните 10 години, много натоварва възпитателите като това „брутално“ увеличава нивата на професионалния стрес и прегаряне в учителската професия. В процес на европейско изследване е повишеният бърнаут ефект при работата в електронно обучение от разстояние, посочват още от Синдикат „Образование“. Те ще се борят твърдо за това да има хармония в товаренето на учителите.

„Както един директор не може да управлява повече от едно училище, както един министър не може да бъде успешен с няколко министерства, така и учителят има предел на способността да бъде натоварван. Нека МОН да назначи повече педагози и специалисти, които да не преподават пряко, а да се занимават с учениците в извънкласните дейности, както се случва във Финландия, Дания, Англия и много други държави“, пишат от Синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments