КТ „Подкрепа“ и БТПП с въпроси към МТИС заради Националния план за възстановяване

0
144
Влак
Снимка: Български държавни железници

От„Асоциация по железопътна сигнализация, автоматика, комуникация и индустрия“ (RASTIA), в партньорство с КТ „Подкрепа“ и „Българска търговско-промишлена палата“ са внесли днес в Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията въпроси и предложения във връзка с изпълнение на „Национален план за възстановяване и устойчивост“ (НПВУ) в част Транспортна свързаност.

Документът съдържа 57 въпроса, като КТ „Подкрепа“ акцентира върху решение, съгласно което, в проектите, финансирани с евросредства, трябва задължително да се включва изграждането на Европейската система за управление на железопътния трафик (ERTMS). До 2030 г. всички жп линии, които са част от основната TENT-T мрежа, трябва да са съоръжени с необходимите системи за безопасност и оборудване European Train Control System (ETCS) като част от системите на ERTMS. По предписание на Европейската сметна палата всяка държава членка трябва да постигне споразумение с комисията кога да изведе от експлоатация националната си система и да въведе ERTMS. В тази връзка КТ „Подкрепа“ има следните въпроси:

 – Какво споразумение е постигнато и кога България ще изведе от експлоатация националната си система, за да въведе ERTMS, както по основните части на TENT-T мрежа, така и по второстепенните?

 – По кои жп линии в страната части от основната TENT-T мрежа има защитени проекти и осигурено финансиране за изпълнение на изискванията на ЕК по отношение на въвеждането на ERTMS до 2030 г. и има ли такива, за които няма?

 – Предвидените 20 мотрисни влакове за дълги разстояния (от 300 км нагоре) за кое ниво на ETCS са предвидени и съгласувано ли е с управителя на инфраструктурата? (Все пак ще има такива, които ще се движат по направления, по които няма задължение за въвеждане на ERTMS, а в останалите има или се предвижда различно ниво на системата). – въпрос към БДЖ ПП.

На 9 февруари 2021 г. се проведе кръгла маса за експертно обсъждане и изпълнение на „Национален план за възстановяване и устойчивост“ (НПВУ) с организатор „Асоциация по железопътна сигнализация, автоматика, комуникация и индустрия“ (RASTIA), в партньорство с КТ „Подкрепа“ и „Българска търговско-промишлена палата“. В събитието участие взеха Димитър Манолов, президент на КТ „Подкрепа“, Цветан Симеонов, председател на Българска търговско-промишлена палата, министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков, както и депутати от ЕП, членове на Комисия по транспорт, информационни технологии и съобщения към Народно събрание на Р България, браншови организации и всички заинтересовани страни.

От КТ „Подкрепа“ съобщиха, че по време на събитието е била постигната договореност да бъдат получени отговори на така зададените въпроси до 1 март. 

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments