Китай в противоречие със Запада заради критики към Синдзян

0
81
Модни марки
Снимка: Pixabay

Китайските държавни медии и интернет потребители защитават все по-изявено използването на местните марки, а същевременно недоволството им срещу западните търговци на дребно продължава да расте след спора, свързан с региона Синдзян. Западните марки станаха обект на критики, след като изразиха публично загрижеността си относно предполагаемото възползване на Пекин от принудителния труд, извършван ежедневно от малцинството на уйгурите, които  работят в областта на производството на памук в северозападния регион Синдзян, предава „BBC“.

Кампанията за бойкот срещу известни западни марки, сред които „H&M“ и „Nike“, бързо набра популярност, атакувайки имена като „Burberry“, „Adidas“, „Converse“ и други. Тези действия бяха предприети малко след като няколко западни държави наложиха санкции на Китай. Азиатската страна е обвинена в извършване на сериозни нарушения в областта на правата на човека срещу уйгурското мюсюлманско малцинство, което живее и работи в Синдзян. Пекин отрече това да е истина и отвърна с ответни санкции, насочени към европейските законодатели, учени и институции.

През декември „BBC“ публикува разследване, основано на скорошни данни, показващи, че Китай принуждава стотици хиляди малцинства, включително уйгурската общност, да извършват тежък ръчен труд в района на памучните плантации в Синдзян. Недоволството в азиатската страна започна в сряда, когато китайските държавни медии и потребители на Интернет атакуваха шведската компания „H&M“ заради нейно изявление по темата, изказано миналата година.

Кампанията бързо набра популярност, заклеймявайки и известни други марки. Яростните призиви бяха насочени и към марки, свързани с инициативата „По-добър памук“ – група с нестопанска цел, която насърчава устойчивото производство на памук, като сред нейните членове са „Nike“, „Adidas“, „New Balance“, „Burberry“, „Puma“ и „Tommy Hilfiger“. През октомври представители на организацията заявиха, че тя преустановява одобрението си на материалите, получени от Синдзян, позовавайки се на опасения относно нарушаване на правата на човека. След това изявление някои от най-известните личности в Китай, включително певецът Ийсън Чан и филмовите звезди Джан Исин и Бай Джингтинг обявиха, че ще прекъснат връзките си с някои от тези марки.

Междувременно държавните медии изтъкнаха редица китайски марки, включително „Li Ning“ и „Anta, Peak“, които приветстват компаниите, използващи памук, произведен в Синдзян. Компанията „Li Ning“ например, е упоменала изрично това в етикетите на своите дрехи дрехи. Потребителите на социални медии призовават гражданите да ги подкрепят, като оттогава насам стойността на акциите на „Li Ning“, „Anta“ и други модни гиганти се е повишила осезаемо.

„Anta“, третата по големина в света компания за спортни облекла, обяви, че също е член на инициативата „По-добър памук“, но възнамерява да се оттегли от нея.

Винаги сме купували и използвали памук, произведен в Китай, включително памук от Синдзян, като в бъдеще ще продължим да го правим.“, гласи изявление на компанията.

Японският бранд за спортно облекло „Asics“ също обеща подкрепа относно производството на памук в Синдзян, а междувременно японският търговец на дребно „Muji“, който преди време пусна на пазара серия продукти, обозначени с етикет „памук от Синдзян„, обясни пред „Global Times“, че все още продава такива артикули в Китай.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments