Какви са правата ни като пътници при отменени полети?

0
39
Летище, самолет
Летище, самолет. Снимка: Летище София

На много летища из Европа цари хаос вследствие на невъзможността да бъдат обслужени всички пътници след COVID пандемията и локдауна. Протестите на Стария континент предизвикват допълнително затруднения. 

Един от сънародниците ни, блокирани януари на летището във Франкфурт, е Георги Куршумов. Той разказва пред „bTV“, че са му били преведени единствено 50 евро обезщетение. То обаче би могло да се ползва единствено за друг полет. 

Куршумов е решил при следващия си такъв в края на август, когато ще се връща обратно в Германия, да застрахова билетите си. По негови думи услугата не е скъпа, става за броени секунди и определено си струва, тъй като „е допълнителна сигурност при забавяне или загуба на багаж“.

Адвокат Ивайло Данаилов пък твърди, че всяко едно пътуване е защитено и без да бъде правена такава застраховка. Според него правата са гарантирани от ЕС и възстановяването на сумата за билета не би следвало да е зависима от форсмажорни обстоятелства.

Ако причината е в авиокомпанията /закъснял или отменен полет или отказан достъп на пътник до борда/, тя дължи обезщетение. То варира между 250 и 600 евро и се определя от дължината на самия полет. Ако причината е проблеми в летищната инфраструктура, то компенсацията не се полага, категоричен е юристът. 

За да получим онова, което трябва да ни се изплати по право, трябва да съхраняваме всички документи, свързани с полета. Често имаме навика да хвърляме бордни карти и подобни, но без тях може да възникнат пречки и да не се стигне изобщо до обезщетение.

Може да се претендира за такова и от нискотарифна компания, добави адвокатът. Съветът му е без значение дали сте избрали подобна фирма или транспортен гигант, винаги да си търсим правата.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments