Как българските фирми могат да използват COVID кризата, за да увеличат износа си?

0
70
Карти
Снимка: Pixabay

Всяка една българска фирма може да изнася стоката си в чужбина, но това трябва да става след като внимателно определи подходящите си пазари. Трябва да се има предвид, че големите пазари изискват и по-големи количества продукция, както и че имат своите различни особености спрямо точката на света, в която се намират. Това коментира в ефира на „Bulgaria ON AIR“ Бойко Таков от Агенцията за насърчаване на малките и средни предприятия, който уточни:

„Ние имаме няколко различни механизми, с които подпомагаме износа на българските компании. Организираме изложения и панаири в чужди държави, като през последната година това е възпрепятствано, заради усложнената ситуация в целия свят. През февруари заведохме 7 български компании на национален щанд в Дубай на едно от най-големите изложения за хранително-вкусова промишленост. Организираме и търговски мисии в други държави. Третият механизъм е обученията, които са важни заради особеностите на различните пазари“.

Таков обясни, че по износ на велосипеди сме на 6-то място в света. Според него българските фирми се реализират най-вече в секторите на козметиката и хранително-вкусовата промишленост. Той уточни, че опитът им показва, че кризата до някаква степен помага, защото голяма част от големите вносители се затрудняват с вноса от Близкия изток и Азия. Специалистът разясни, че при затварянето на дистрибуционите канали повечето фирми са потърсили нови доставчици. По неговите думи:

Онлайн общуването се засили, стана много по-лесно за използване, което ускори търсенето на нови клиенти, намали разходите. Но размишленията дали да се вкара още един доставчик стават все по чести. Когато бизнесът се представи по подходящ начин към потенциални клиенти, все някой ще се заинтересува. Стрелянето „на сляпо“ в подобна ситуация, където търсенето е увеличено и всичко се променя, има смисъл“.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments