До 6 месеца ще бъде пуснат 7-километров участък от скоростния път Ботевград-Видин

0
466
Инспекция на арх. Шишков
Инспекция на арх. Шишков. Снимка: МРРБ

До 6 месеца ще се опитаме да пуснем движението по новоизграден 7-километров участък от скоростното трасе Видин-Ботевград, между Новачене и Скравена. Това каза регионалният министър арх. Иван Шишков, който инспектира строителството на бъдещия скоростен път от Монтана до Ботевград.

„Не останах никак доволен от състоянието на обхода на Враца и участъка между Монтана и Враца.“, отбеляза министър Шишков и напомни, че за въпросните отсечки преди години е имало изготвена оценка за въздействие върху околната среда и концепция за проект, но се е оказало, че трасето е неподходящо. В тази връзка министърът информира, че до средата на февруари ще бъде започната процедура за възлагане на подробен устройствен план и разширен идеен проект за трасето.

„За съжаление участъкът беше просто забравен в годините. Сега вече не е така и хората могат да разчитат, че по най-бързия начин ще бъде възложен проект за трасето.“, категоричен бе арх. Шишков и изрази очакване след Великден да стартира строителството и на отсечката Ружинци-Монтана.

„Още в първите дни на годината, с първото решение на Министерския съвет, одобрихме отчуждаването на имотите, необходими за изграждането на 41-километровата отсечка. Ще се работи ударно, за да се извърши отчуждаването и да започнем строежа.“

В останалите участъци строителството тече в добри темпове и ще бъдат завършени. Забавяне ще има само заради преправянето на първоначалния проект, от който ще отпаднат заложените кръгови кръстовища, срещу които са протестирали и местните жители през 2020 г.

„Когато е съгласуван проектът през 2020 г., са заложени 3-4 кръгови кръстовища, които са недопустими. В момента сме пред финал на процедурата да бъде внесен и одобрен подробен устройствен план за изменение в участъците с изграждане на пътни възли.“, увери арх. Шишков и обобщи, че най-напреднало е строителството на скоростния път малко след Видин до Ружинци. Първият участък при Видин е по-назад в изпълнението. Строителството на етапа Мездра-Ботевград върви по график, но за съжаление има забавяне поради проблеми с техническото решение, както и все още неодобрени ПУП-ове за новите пътни възли.

„Това забавяне е във връзка с проблемите, заложени през 2020 г. Разбира се, очаквам до месец-два да бъдат одобрени всички подробни устройствени планове в тази част, за да се отпуши този проблем. Строителните фирми нямат проблеми с финансирането. Въпреки че бях критикуван от бивш регионален министър, че се разплаща на строителните фирми, ние поехме курс да им платим, защото това е единственият начин да бъдат притискани да работят качествено и в срок.“

„Единственият начин тунелът под Петрохан да стане, е да се изгради с различен икономически подход, чрез концесия, защото държавата няма да може да го изгради в обозримо бъдеще при нужда от 20 млрд. лв. за всички липсващи магистрали.“, коментира още министър Шишков и посочи пред представителите на местната власт, че проектът за тунел и довеждащо трасе към София е много важен за целия Северозапад.

„В момента АПИ работи в тази посока, има възложена процедура за ОВОС, трасето е ясно. То е с около 80 км по-кратко, отколкото това, което изгражда държавата в момента. При всички положения, ние като служебен кабинет и АПИ, ще форсираме колкото се може по-бързо да се завърши екологичната оценка. Но хората трябва да знаят, че държавата няма да има финансова възможност да завърши скоро това трасе.“, подчерта министърът и напомни, че само строителството на скоростния път от Видин до Ботевград ще струва над 1 млрд. лв. на бюджета.

„За да не се превръща в поредната строителна илюзия, тунелът под Петрохан, предлагам, след като държавата свърши своята част – направи ОВОС и определи трасе, да помислят политиците и да предложат на хората да се направи процедура и да бъдат дадени на концесия. По-добре да има тунел, отколкото да го има само в устата на политиците. По-добре да има магистрала, отколкото да има говорене за магистрала. Това е моето предложение. Дойдох тук, освен да го инспектирам, от това място да се обърна към хората, основно от региона, независимо, че това ще е облекчение на целия пътен трафик. Моето лично мнение е, че това е по-добрият вариант.“

След инспекцията министърът участва в работна среща в Областната администрация в Монтана, в която се включиха зам.-регионалният министър Николай Шушков, председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Венцислав Ангелов и инж. Десислава Паунова – член на УС, изпълнителният директор на „Автомагистрали“ ЕАД инж. Иван Станчев, Бисер Йорданов – директор на дирекция УСИП в АПИ, областните управители на Монтана, Враца и Видин – Валери Димитров, Георги Митов и Огнян Асенов, зам.-областният управител на Монтана Кирил Делев, директорите на областните пътни управления в трите области и др. Министърът се запозна с проблемите, свързани с пътния и ВиК сектори в региона.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments