България ще насърчава износа на вино в чужбина

0
49
Грозде
Грозде. Снимка: Министерство на земеделието

Министерството на земеделието подготвя Национална стратегия за реклама и насърчаване на износа на българско вино с тригодишен обхват. Работната група, която ще подготви документа, проведе заседание във вторник и бе водена от аграрните заместник-министри Тодор Джиков и Георги Събев. В срещата участваха още представители на министерствата на земеделието и на туризма, браншови организации на производителите на вино и грозде, преподаватели от УНСС, УХТ и др.

„Нуждаем се от маркетингова стратегия, която да засили продажбите на българските производители във високия ценови сегмент, и държавата трябва да подкрепи финансово реализацията на мерките, които ще бъдат разписани съвместно с професионалистите от сектора“, заяви заместник-министър Тодор Джиков.

Според заместник-министър Георги Събев България се нуждае от нов цялостен подход към винопроизводство си, което ще подпомогне развитието както на лозаро-винарския сектор, така и на селските райони и ще ги направи по-атрактивни. Той напомни, че преди няколко десетилетия страната ни е била третият най-голям износител в света по обща стойност, но в наши дни конкуренцията е много по-агресивна.

Той допълни, че е важно при позиционирането на българското вино да се подчертае, че то е продукт с високи качества, включително чрез схемите за защитено наименование за произход и защитено географско указание.

Според него не трябва да се подценяват страните от региона, но също и по-далечните пазари, за да се обхванат всички възможности българските производители да станат разпознаваеми.

Участниците в срещата обсъдиха избора на целеви пазари и таргет групи, които ще бъдат обхванати от стратегическия документ, капацитета за развитие и експорт на българските винопроизводители, участието в престижни изложения и потенциала на традиционните български сортове. 

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments