13-годишно момче със Синдром на Даун е било изнасилено от учител

0
444
Насилие, дете
Насилие между деца. Снимка: Pixabay

13-годишно момче със Синдром на Даун е било изнасилено от служител в училище за деца със специални образователни потребности в Южна Африка, съобщава The Daily Mail.

Предполага се, че младежът е бил затворен и нападнат в класна стая в Източен Ранд, близо до Йоханесбург, на 5 август.

Майката на момчето твърди, че то се е прибрало у дома миришейки и действайки странно. След това е намерила и доказателства за нападението по дрехите на младежа. Той от своя страна твърди, че мъжът го е заплашил, че ще го убие, ако каже на майка си, пише Sowetan Live.

Жената се притеснила, когато синът й не я е чакал на обичайното място, за да го прибере от училище в края на деня. Тя и двама учители го търсели около час, преди да срещнат предполагаемия нападател, който им отговорил, че „най-вероятно момчето е заспало в една от класните стаи“. След тази информация детето било намерено почти веднага. По пътя към дома им тревогите на жената се засилили, след като синът й започнал да се „държи странно“ и едва не се разплакал.

Жената открила следите от нападението по бельото на момчето. Тогава то й разказало какво се е случило. Майката твърди, че се чувства „шокирана и ужасена“.

От училищното ръководство са коментирали пред местни медии, че заподозреният е отстранен, докато тече разследването. Към момента не се съобщава неговото име, както и на пострадалото момче.

От полицията пък са заявили, че тече разследване, но все още няма арестувани.

Синдромът на Даун е наследствено генетично заболяване, което протича със забавено физическо и интелектуално развитие. Дължи се на появата на трета хромозома в 21-вата хомоложна двойка, оттам и терминът „тризомия 21“. Успоредно с типичните за болестта симптоми на телесни аномалии, се наблюдават и намаляване на способностите на възприемане, умствена изостаналост, вродени сърдечни пороци, проблеми със слуха, с щитовидната жлеза и повтарящи се инфекции.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments