Заниманията по интереси спасяват застрашени от отпадане деца от училище

0
71
Ученици
Ученици. Снимка: МОН, Facebook

Заниманията по интереси развиват таланти и помагат на деца, застрашени от отпадане от училище, да проявят интерес към ученето. Тези форми възпитават и ценности, когато малчуганите не получават подкрепа от семейството и не ценят образованието. Изводите са на учители, взели участие в семинар за прилагане на проектно-базирано обучение в заниманията по интереси. Събитието е било организирано от Синдиката на българските учители под патронажа на Министерството на образованието и науката /МОН/.

В рамките на обучението бяха връчени и награди от конкурса за най-добри проекти в тази област. Специалната награда на МОН в категорията за работа в подготвителна група за училище в детска градина, получи Емилия Чобанова, главен учител в столичната 8 ДГ „Проф. д-р Елка Петрова“. Тя печели отличието заради умения да възпитава в общочовешки ценности, провокиране на изследователски интерес и креативно мислене у бъдещите ученици от най-ранна детска възраст.

В категорията за извънкласни дейности бяха отличени екипът от старши учители в СУ „Кузма Тричков“ във Враца – Лала Банева, Надежда Витанова и Петя Александрова.

Отличеното от МОН есе на тема „Учителят на бъдещето“ е на Белла Хараламбова, старши учител в Национално училище по изкуствата „Панайот Волов“ в Плевен.

Специални награди връчи и председателят на Синдиката на българските учители д. ик. н. Янка Такева за учители, които членуват в синдиката и са участвали в надпреварата за представяне на добри практики. Валентина Цонева и Анелия Кисьова от ОУ „Св. Паисий Хилендарски“ в сливенското село Тополчане бяха определени за най-добри сред първите три класирани за финала със своя проект „Родолюбие“ за работа с деца от подготвителна група. Те подготвят за училище предимно деца от уязвими групи.

В категорията за добри практики в извънучилищните институции призово място получи Веселинка Боянова, учител по тамбура и художествен ръководител на фолклорна група „Вселена“ в Центъра за подкрепа на личностното развитие в Благоевград.

За научно есе на тема „Учителят на бъдещето“ бе наградена с първо място Силвия Попова, директор на ДГ „Мечо Пух“ в севлиевското село Петко Славейков.

В категорията за добри практики в извънкласни дейности с ученици от първи до 12 клас като най-добър бе класиран проектът „Дванадесет златни звезди“ на Полина Стойкова, зам.-директор на ОУ „Христо Никифоров“ в град Ловеч.

Конкурсът за дейности, свързани със занимания по интереси, се провежда за девета година в партньорство с МОН. Наградният фонд от общо 4000 лева е осигурен от министерството. Награди осигуриха и множество други организации, ангажирани с образованието.

Всички участници в конкурса получиха сертификати.

Освен обмен на добри практики, събитието предложи и включване в творчески работилници, които помагат на учителите в работата им. В разговор с лидера на СБУ д.ик.н. Янка Такева преподаватели от цялата страна взаимно се информираха за протичащите процеси в системата на предучилищното и училищното образование и потърсиха решения на специфични казуси.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments