Xiaomi: Китайският гигант за смартфони се изправя срещу Tesla

0
23
Електромобили
Електромобили. Снимка: Freepik.com

Китайският производител на смартфони Xiaomi е готов да пусне първото си електрическо превозно средство /EV/ и да започне да приема поръчки в четвъртък, съобщава „BBC“.

Главният изпълнителен директор на компанията Лей Джун каза тази седмица, че Speed Ultra 7 (SU7) ще бъде на цена под 500 000 юана (69 186 долара; 54 836 паунда). Този ход ще накара технологичния гигант да се изправи срещу конкуренти като Tesla и BYD.

Навлизането на Xiaomi на пазара на електрически автомобили идва, след като ръстът на продажбите се забави в световен мащаб, предизвиквайки ценова война. Фирмата се надява, че споделената операционна система на SU7 с нейните телефони, лаптопи и други устройства ще се хареса на съществуващите клиенти.

Xiaomi е третият най-голям производител на смартфони в света с пазарен дял от около 12%, според изследователската компания Counterpoint. SU7, който Xiaomi разработва от миналата година, има сходство с моделите спортни автомобили Taycan и Panamera на Porsche. Той ще бъде произведен от поделение на държавния производител на автомобили BAIC Group в завод в Пекин, който може да произвежда до 200 000 автомобила годишно. Ето какво коментира пред „BBC“ Бил Русо от Automobility:

„Въпреки че самото достигане дотук е голямо постижение, крайното постижение би било да се демонстрира, че има потребителски пазар за Xiaomi като марка за интелигентни електромобили.“

Като индикация за предизвикателствата, пред които са изправени технологичните фирми, които искат да произвеждат електрически автомобили, производителят на iPhone Apple миналия месец отмени плановете си за производство на EV. Русо добави, че навлизането на Xiaomi на автомобилния пазар отразява увереността на компанията „в уместността на тяхната марка“ в Китай, докато Apple не вижда достатъчно потенциал на пазара на EV извън Китай.

Xiaomi заяви, че ще инвестира 10 милиарда долара (7,9 милиарда паунда) в своя бизнес с превозни средства през следващите 10 години.

„Китайският пазар на електромобили е много зрял и създава много стабилна екосистема за производителите на електромобили“, изтъкна Абхишек Мурали от изследователската фирма Rystad Energy.

„Например, веригата за доставки на батерии е много силна и мрежата за зареждане в страната също се разраства, за да отговори на нарастващото захранване на EV.“

Пускането на пазара на първия автомобил на Xiaomi идва на фона на засилване на ценовата война на пазара на електромобили в Китай. Tesla, която се ръководи от мултимилиардера Илон Мъск, намали цената на колите си в Китай с хиляди долари през последните месеци, тъй като местни конкуренти като най-продавания производител на електромобили в света BYD намалиха цените.

Най-големият автомобилен пазар в света вече е претъпкан, така че Xiaomi е един от малкото нови потенциални участници, които получават одобрение от властите, докато служителите се опитват да ограничат потока от нови играчи. По-рано тази седмица BYD отчете рекордни годишни печалби, но каза, че растежът се е забавил към края на миналата година. Базираният в Шанхай производител на електрически автомобили Nio в сряда понижи прогнозата си за доставките през първото тримесечие, тъй като потребителите затегнаха разходите заради отслабването на икономическия растеж на Китай.

Американският гигант в производството на електромобили Tesla трябва да обяви броя на доставките си за първите три месеца на 2024 г. следващата седмица. В същото време правителствата по света се противопоставят на вноса на електромобили, произведени в чужбина.

Във вторник Пекин започна процедура за уреждане на спор срещу САЩ в Световната търговска организация, за да оспори „дискриминационни субсидии съгласно Закона за намаляване на инфлацията на САЩ. Междувременно Европейският съюз започна разследване дали китайските правителствени субсидии са помогнали на производителите на електрически автомобили в страната да подбиват европейските модели.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments