Twitter отчита ръст на потребителите и спад в продажбите

0
25
Twitter
Twitter. Снимка: Pixabay

Днес Twitter обяви, че са били отчетени приходи и рекламни продажби, които не са оправдали очакванията на компанията, която е повлияна негативно и от продължаващата война в Украйна. Вече са ясни предизвикателствата, пред които ще трябва да се изправи милиардерът Илон Мъск, поемайки ръководството на гиганта за социални медии. Компанията отчете и 12 милиона нови потребители през последното тримесечие, което е най-високият ръст на потребителите от разгара на пандемията насам, а противоречивите новини доведоха до ръст на акциите с 0,6% късно тази сутрин.

Настоящият доклад вероятно е последният на Twitter като публична компания, въпреки че цената на акциите, която е с 11% отстъпка от офертната цена, показва значителни съмнения, че Мъск в крайна сметка ще финализира сделката. Данните сочат, че от разгара на пандемията насам последователните тримесечни увеличения на активните потребители в платформата варират между 1 и 7 милиона, след като през второто тримесечие на 2020 г. те са нараснали с 20 милиона дневно. До края на следващата година компанията ще трябва да добавя поне 12 милиона потребители към трафика си на всяко тримесечие, за да постигне амбициозните цели за 2023 г., които си беше поставила и от които Twitter трябваше да се откаже заради сделката.

Бордът на Twitter отдавна е обект на критики заради бавния си темп на пускане на нови продукти. Мъск публикува свои предложения, вариращи от пускането на широко търсения бутон за редактиране до превръщането на алгоритъма на Twitter в отворен код. Когато Мъск застане начело на компанията, той ще ръководи компания, която от дълго време се бори с вътрешни неуредици, нерешителност и липса на отчетност, предаде по-рано Reuters, позовавайки се на разказите на 8 настоящи и бивши служители на гиганта.

Предвид предстоящото придобиване, Twitter заяви, че няма да предоставя никакви насоки за бъдещето и оттегля всички свои досегащни цели и прогнози. Миналата година компанията обяви, че има за цел да удвои годишните си приходи и да достигне трафик от 315 милиона потребители до 2023 г., като бившият главен изпълнителен директор Джак Дорси се готвеше да осъществи сериозна промяна в годините на стагнация, свързана с продуктите на компанията.

Общите приходи през първото тримесечие са 1,2 милиарда долара, в сравнение със средната оценка на анализаторите от 1,23 милиарда долара, според данни на компанията Refinitiv. Войната в Украйна се е отразила на ръста на приходите, гласи изявление на Twitter. Компанията печели по-голямата част от приходите си от продажба на цифрови реклами в уебсайта и приложението. Twitter спря рекламите в Украйна и Русия през февруари на фона на продължаващата инвазия, която Кремъл нарича „специална военна операция„. Мъск заяви, че Twitter не трябва да публикува реклами, тъй като това би позволило на платформата да има по-голям контрол върху политиките си за съдържание. Рекламодателите обикновено предпочитат да прилагат интензивно модериране на съдържанието, за да предотвратят появата на тяхната марка в близост до неподходящо съдържание. Нетната печалба на компанията е нараснала до 513,3 млн. долара, или 61 цента на акция, спрямо 68 млн. долара, или 8 цента на акция, година по-рано.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments