Трябва ли банката да възстанови парите при източване на сметки?

0
251
Банка
Снимка: Wikimedia commons

„Има вътрешна проверка на банката и е установена липса на пари. В този случай нещата са ясни и категорични – това следва от нашето законодателство, но така е в цял свят. Когато има престъпно посегателство и са присвоени пари от сметки на клиенти – банката носи отговорност за вредоносните действия на своите служители и след като установи такива вредоносни действия трябва незабавно да възстанови парите на клиентите по сметките за нейна сметка.“

Това заяви преподавателят по банково право в УНСС проф. Валери Димитров за „Нова телевизия“ като добави, че не трябва да се чака осъдителна присъда. Повод за коментара стана случаят в Нова Загора, където от сметки на клиенти изчезнаха големи суми пари. За престъплението беше обвинена 29-годишната служителка на банковия клон. Държавното обвинение твърди, че Биляна Манчева е присвоила над 450 000 лева от банката и от клиенти.

Един от пострадалите, чиито сметки са почти източени, е Кольо Колев. Изчезналите пари от неговите две сметки са над 185 000 лева. Той вече е разпитан по случая. Разбрал за липсващите пари, след като от банката се обадили да направи проверка на сметките си. Откраднатите от влога му пари все още не са възстановени.

„Колкото по-бързо се възстановят парите, толкова по-малък ще е репутационният удар по банката. Тя изцяло поема грижата за парите“, отбеляза проф. Димитров.

Проф. Димитров каза още, че измами от банкови служители могат да се извършват не само чрез прехвърляне на пари по сметки, а и в брой – чрез теглене от банкомат.

„Рано или късно това се установява, защото банките са много строго контролирани“, каза още преподавателят.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments