Строителят на „Лъвов мост“: Има пукнатини, но няма проектантска или техническа грешка

0
185
Пукнатини на
Снимка: Тихомир Валериев Василев, Facebook

Строителят на „Лъвов мост“ инж. Петър Стойчев обяви, че има дълбоки напуквания по пътното платно, но няма проектантска или техническа грешка. По думите му дилатационните фуги ще бъдат коригирани, но това ще се случи при добри метеорологични условия и времето в момента не го позволява.

Общо четири са фугите. Те служат за обиране и разпределяне на напрежението, за да не бъде конструкцията компрометирана, а от температурата и натоварването всичко се движи, обясни инж. Стойчев по време на брифинг, цитиран от „bTV“. Той добави, че при положителни температури асфалтът си поема напреженията, а когато те паднат, той става по-нееластичен.

Подобни нацепвания са нормални и търпят корекция, но при по-високи температури и след почистване на фугите, заяви още строителят.

Диана Русинова от Европейския център по пътна безопасност увери, че мостът няма да падне, подобни дефекти в асфалта се появяват и нищо скандално не се е случило. Тя изтъкна, че след три години съоръжението ще стане на 10 година и попита:

„Нима очаквате, че не му трябва никаква поддръжка?“

Въпросните фуги са в гаранционна поддръжка и при подходящи метеорологични условия ще се обработят с нужните материали. От кметството коментираха вчера, че при обстойния оглед на цялото съоръжение на „Лъвов мост“ е установено, че всички работни фуги изпълняват своите функции.

Същевременно вчера от „Спаси София“ прогнозираха подобен изход от ситуацията. Те припомниха, че кръстовището на две нива на площад „Лъвов мост“ беше построено за 22 милиона лева и споделиха очакванията си:

„Разбира се, очакваме добре познатия ни репертоар: „незабавно ще възложа проверка“, „експертите ще си кажат мнението“, „това не са пукнатини, а подпорна стена“, „има си Прокуратура“, „това е тежък обект“ и „който не работи той не греши“… За да не се случва това, на София ѝ трябва кмет с визия и отговорност, а не параван.“

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments