Скоростната тангента, открита през 2016 г , отново е за ремонт

0
79
Скоростна тангента
снимка: API

Скоростната тангента, която беше пусната в експлоатация преди 3 години, вече започна да пропада, пише Dnes.bg.

Част от панелите, които са под мостова конструкция на 13-км от отсечката, са се напукали, а други направо са паднали, съобщи Борис Бонев от сдружението „Спаси София“ като цитира разкази на очевидци. Според него, ако такъв панел падне върху човек, инцидент ще има.

„Вече имаше гаранционен ремонт на Северната скоростна тангента, едва три години след откриването й, въпреки че струваше 180 млн. лева. Дори и да е малка вероятността, ако един такъв панел падне върху преминаващ човек под моста, може да се случи неприятен инцидент. Нов обект за 180 млн. лева не би трябвало да изглежда по този начин“, категоричен беше Бонев.

В защита на това инж. Иван Досев от АПИ обясни, че кофражните панели не са носещи конструктивни елементи. Според него те вероятно са паднали още при наливането на бетона.

„Тези панелки имат конструктивна армировка, която е изчислена така, че да може да издържи теглото на бетона преди да е стегнала пътната плоча. Вероятността да падне е малка, тъй като има армировка, която не се е скъсала, това нещо не носи никаква тежест и върху него няма натоварване”, каза още инж. Досев.

Отсечката беше открита от премиера Бойко Борисов заедно с министъра на регионалното устройство и благоустройството Лиляна Павлова през април 2016 г. Тя свързва западните и югоизточните квартали на столицата.

Заради строежа й бяха премахнати старите пътища, без да бъдат построени нови след това. Жителите на квартал „Бенковски“, живеещи на 50 м от нея, трябва да се качат на скоростния път по два маршрута: единият е дълъг 10 км., а другият – 8 км. Детелините са готови, но подходи до тях няма.

Дори картите показват няколко несъществуващи улици, които би трябвало да осъществят връзка с магистралата.

В отговор на протестите на жителите от кварталите „Бенковски“, „Нови Искър“, „Илиeнци“ и „Требич“, Министерския съвет отпуснаха пари за улици.

Столична община се грижи за изграждането на уличната мрежа и локалните трасета, които обслужват малките населени места и селата, които са в рамките на София, твърдят от МРРБ.

Резултатът след 3 години е липсващи отсечки, а дали скоростната тангента ще се свърже с пътната мрежа на София – не е ясно.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments