Ще се забави изграждането на обход, който да изведе тежкотоварния трафик от Айтос

0
107
Тир
Тир. Снимка: Pixabay

Ще се забави изграждането на обход, извеждащ за постоянно тежкотоварния трафик извън Айтос. Причината – трябва да бъде променен Общият устройствен план на града. Заради това се предвижда транзитният трафик на камиони над 12 тона да продължи да преминава през Ришкия проход и през зимата. Държавата ще съдейства на местната администрация за изграждане на обходен път, но Общината обаче трябва да инициира спешна промяна на действащия Общ устройствен план, посочват от пресцентъра на Министерството на регионалното развитие и благоустройството /МРРБ/.

Подобен обходен път не е бил предвиден по време на одобряването на плана на Айтос преди 4 години, стана ясно по време на среща на втори заместник-министър на регионалното развитие с граждани, след като тир блъсна автомобил, в резултат на което загинаха баща и двете му деца. За действащия Общ устройствен план са били осигурени над 140 000 лв., но въпреки това него липсва околовръстно шосе, което да изведе тежкия трафик от града. 

„Общият устройствен план е ангажимент на общината. Ако те имат проблем с кадрите и нямат кадри в общината, ние ще помогнем и ще дадем хора, които да помогнат на кмета“, заяви зам.-министър Иван Шишков и добави, че паралелно с това, ако общината покаже възможните терени за изграждане на обходния път, може да започне и проектиране, с което значително ще се скъси времето за изграждане на околовръстно шосе.

„За всичко това обаче трябва решение от общината. Докато няма инициатива, държавата и АПИ са с вързани ръце. Те ще станат собственици на пътя едва когато той бъде изграден, а терените отчуждени“, посочи арх. Шишков и допълни, че това са законовите процедури, по които може да се работи.

Работна среща
Снимка: МРРБ

„Транзитният тежкотоварен трафик над 12 тона ще продължи да минава през Ришкия проход. Той работи целогодишно и не се затваря. Заповедта, с която спряхме движението през Айтоския проход е в сила и няма да се отменя за зимния сезон“, увери зам.-министър Шишков жители на Айтос, които се интересуваха дали има вероятност зимата отново тежките камиони да тръгнат през града.

В срещата участваха още заместник-областният управител на Бургас Асен Бончев, директорът на Областно пътно управление – Бургас инж. Митко Порязов и кметът на Айтос Васил Едрев.

„Разбирам, че местната администрация няма капацитет, за да се справи сама, затова ще помогнем и предлагам веднага помощта, която Ви е нужна“, подчерта пред кмета Васил Едрев още веднъж заместник-регионалният министър, на следваща среща, която продължи до 16:45 часа в сградата на община Айтос.

Там бе обсъдено и предложението за изграждане на две кръгови кръстовища, които да обезопасят движението. Едното е в рамките на Айтос, за което следва да се измени регулационния план на града. Инициативата за това следва да бъде от общината. Общината трябва да проектира и изкуствени неравности, които да се предоставят на АПИ за съгласуване и да се изградят от местната власт. Арх. Шишков бе категоричен, че това е първото и най-належащо нещо, за да се намали скоростта на автомобилите, за което не се изискват дълги процедури.

Работна среща
Снимка: МРРБ

На срещата стана ясно, че все още няма никаква инициатива от местната администрация за изпълнение на мерките, набелязани на среща с институциите на 21 септември и от специална комисия на 23 септември, за обезопасяване на трафика. Към днешна дата са изпълнени само 6 мерки от страна на Областно пътно управление – Бургас, МВР и ДАИ. Сред тях са спиране на транзитния трафик на камиони над 12 тона, поставени са нови пътни знаци за ограничение на скоростта, положена е нова хоризонтална маркировка, засилено е полицейското присъствие, поставена е стационарна камера за скорост, а служители на ДАИ извършват проверки с мобилни кантари. Предстои монтиране на автоматична система за теглене на автомобилите. Определени са и две аварийни отбивки за товарни автомобили при повреда, които предстои да се разчистят.

От страна на общината няма видима готовност за изпълнение на мероприятията, свързани с изграждане на изкуствени неравности, кръгови кръстовища и изграждане на ограничителна ограда тип „Ню Джърси“. Отказала е и да подпише и съгласува протокола от комисията, определила мерките за безопасност.

Арх. Шишков се запозна подробно с плановата обезпеченост за територията на север от града, за която има проблем, повдиган многократно от АПИ, за директен излаз на жилищни сгради към републиканския път, обслужван от агенцията. След запознаване с документацията се установи, че за територията има влязъл в сила Подробен устройствен план, който предвижда достъп до сградите, различен от съществуващия. Установи се, че подробният план не е приложен, което е изцяло в задълженията на общината, а проблемът се задълбочава с факта, че територията е една от най-развиващите се, по думите на кмета, в региона.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments