Щатски регулатор – Боинг завърши изпитателните полети за сертифициране на “737 Max”

0
81
Боинг
Снимка: Wikimedia Commons

Федералната администрация на авиацията на Съединените щати и Боинг завършиха изпитателните полети по сертифицирането на Боинг “737 Max” – ключова стъпка към връщането на самолета в експлоатация, обяви американският регулатор в сряда, цитиран от “Reuters”. Самолетите “737 Max” бяха заземени през март 2019, след като две машини катастрофираха в рамките на пет месеца – инциденти, при които загинаха общо 346 пасажера. Федералната администрация на авиацията обяви, че ще е нужно техническо време за анализа и обработката на данните, след което ще може да излезе с окончателно становище. 

“Агенцията следва стриктен процес, който отнема време за постигането на окончателно заключение относно извършените оптимизации от страна на Боинг”, обяви Федералната администрация. “Забраната за летене на машините ще бъде повдигната, едва след като експертите потвърдят, че самолетът отговаря на всички изисквания за сертифициране”. 

От Боинг отказаха коментар, обявявайки, че са в очакване на становището на агенцията. Полетите за тестване на промените в автоматичната система за навигация на Боинг са ключов момент в най-тежката корпоративна криза в историята на компанията. Федералната администрация на авиацията ще трябва да премине през редица стъпки, сред които обработването на събраните данни и съгласуването на нова програма за обучение на пилотите, което означава, че самолетите ще останат заземени поне до края на септември, предаде “Reuters” по-рано тази седмица. 

В случай че това се случи, самолетите ще бъдат върнати обратно в експлоатация в Съединените щати преди края на годината въпреки редицата забавяния, с които се сблъска авиостроителят. Кризата коства на Боинг над 18 милиарда щатски долара, съкрати производството, наруши доставната верига и изправи компанията пред криминали и конгресни разследвания, които все още продължават. През декември компанията уволни главния изпълнителен директор Денис Мюленбург, след като обстойна проверка на дизайна на самолета и процеса по разработването му опетни репутацията на Боинг пред авиолинии и регулатори. 

От “Reuters” първи докладваха във вторник, че главният инспектор на Министерството на транспорта на САЩ обвини Боинг в непредоставянето на ключова информация към Федералната администрация на авиацията за системата за сигурност на самолета “MCAS”, която бива свързана с двете смъртоносни катастрофи. 

Боинг се съгласи да въведе значителни подобрения по системата, допълнителни софтуерни обновления, както и да премести кабелни снопове, които агенцията смята, че компрометират безопасността на машината.  

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments