Секуларизмът в нашето общество

1
1018
Благовест Асенов. Снимка: Личен архив
Благовест Асенов. Снимка: Личен архив

Малцина знаят, че известният родолюбец Благовест Асенов, който е и лидер на патриотичната структура „Национална съпротива“, е студент по Богословие.

На България са нужни българи като него: смел, образован, родолюбив, християнин, не свеждащ глава пред управляващата антибългарска клика.

Благовест е написал курсова работа, която обхваща редица наболели проблеми:

„Секуларизъм е отстояването, че политическото управление, институции и прочее трябва да стоят и да действат независимо от религията и религиозните вярвания.

Тази идея възниква по време на така нареченото „Просвещение“ в Западна Европа и борбата му тогава най-вече срещу властта, влиянието и издевателствата на папата и римокатолицизма, но не след дълго се обръща изцяло срещу самото християнство.

Макар възникнала на Запад, тази идея долита и в България, малко след освобождението ни от турско робство под маската на „европейска модерност“ и остава своя сериозен отпечатък в по-нататъшното ни развитие като държава и народ.

За да се развие темата е нужно да се обясни, какво точно е целяло самото „Просвещение“, но понеже един такъв труд би отнел доста време, ще се опитам с няколко изречения да маркирам основните му цели.

„Едно зло, след себе си винаги води до друго по-голямо зло, защото доброто семе дава добър плод в изобилие, а лошото дава лош! След като римокатолиците отпаднаха от благодатта на Христос, те започнаха да строят мирска институция. Лишени от ръководството на Светия Дух и водени само от собствената си воля, папата започна да управлява като цар. Оставяйки настрана грижата за спасението на душите и задълженията на църковната институция, той започна да търгува, като търговец на пазар, да събира богатства не за милостиня, но за война. Опиянен от власт, той започна да настройва народ срещу народ, кралство срещу кралство и когато загуби авторитета си сред собствените си хора заради алчността си, то той вместо да се покае се превърна в тиранин. Той обсебил един път властта, започна със зъби и нокти да се бори за нея, като посегна на всеки аспект от живота на поданиците си. Притежавайки изпълнителната и законодателната власт, той посегна и към науката и понеже дяволът не спи, там преди, където нямаше конфликт се създаде такъв, който беляза човечеството завинаги“

Така лошото семе на римокатолицизма роди от себе си „просвещението“ или по-точно казано реставраторите на елинското мъдруване, новоезичниците, които поведоха своята война срещу Христос и християнската цивилизация. Те започнаха да строят материален свят, общество и институции, където няма място за Бог, за добро и зло, където добродетелите са плява, а човекът като Образ и Подобие Божие е мъртъв, защото и Бог е мъртъв в него! Това бе началото на създаването на „новия човек“ на нашия век, който броди по земята без път и смисъл, задоволяващ нисшите си страсти и живеещ, като безсловесно животно. Това бе началото на създаването на консуматорското общество.

Секуларната държава, в истинския си смисъл, се създава с кръв и гонения. Първата такава държава е Франция, която след френската революция и „наполеоновите войни“, бе обезкървена до нечувани размери. За първа по време сред православните държави може да дадем Русия, която след болшевишката революция от 1917 година бе удавена в кръвта на собствените си граждани, свещенство, войнство и монашество!

В България макар да бе започнато да се създава секуларно общество веднага след Освобождението ни, секуларна държава бе създадена чак след комунистическия преврат на 09.09.1944 г. и последвалите изтребления на елита ни, войнството, свещенството и монашеството, както и последвалите репресии срещу оцелелите. Последиците за нашия народ след това са ужасяващи!

Защото лъжата замени истината, злото замени доброто, безчестието замени честта, пороците замениха добродетелите и антибългарите, тези които са изтъкани с омраза към всичко родно, към всичко полезно за нашия народ, започнаха да заменят българите!

Имайки образованието в техни ръце, те създават чрез него „новия човек“, който няма съвест, който няма морал, който няма Родина, който няма Бог, който няма и пол, защото това е отживелица на миналия век! Той „новият човек“ не различава добро от зло и вече не е истински човек, но морален кастрат и античовек, който се бори срещу всички остатъци на човещина, цивилизация и въобще на нормалност.

Този „нов човек“ или по точно казано „античовек“ се създаде в нашите светски училища, където като в лаборатория се правят експерименти, но не с мишки, а с деца! Целта бе, а е и още е, умът и душите на българските деца, а методът е моделиране на възприятията на децата за добро и зло, и обръщането на доброто в зло, на нормалното в ненормално, на чистотата в гнусота. И всичко това бе възможно, защото липсваше абсолютният авторитет на Подвигоположникът, по чийто пътища човек да върви.

Промяната на възприемането днес е възможна, защото комунизмът чрез неговия „войнстващ атеизъм“, разклати религиозно нравствените разбирания на българите и отроди не малка част от тях от Бог и корените им. А днес демокрацията в своята секуларност довършва започнатото на тази „трансформация“ на човека от Образ и Подобие Божие, до „новия скотоподобен консуматор“, който в същността си е античовек, защото там където не властва доброто, властва злото!

Тези процеси са добре планирани и всяко поколение в последните почти 80 години бе жертва на тях, но окончателният „продукт“ ще може да се види в следващите 20 години, ако ние не спрем тези процеси, разбира се, с Божията помощ!“

Коментар на автора: Да живее България!

Абониране
Известие от
guest

1 Comment
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments
Стоянка Вълова
Стоянка Вълова
4 години по-рано

Добре е авторът да не забрав че:
1. В България живеят хора с различни верски възгледи и духовни практики. Държавата не бива да регулира свободата на съвестта.
2. Официална и задължителна религия няма да реши въпроса с децата и техните ценности и морал. Последните се формират в семейството. Когато родителите не водят благочестив християнски живот, няма как да научат и децата си. Това не се вменява със закон или с учебници.