Просветният министър: Академичната общност заслужава адекватно заплащане

0
25
Проф. Сашо Пенов по време на откриването
Проф. Сашо Пенов по време на откриването. Снимка: МОН

Академичният състав е избрал за призванието си – нелекият път да предава знанията си на студентите, да развива съвременна наука при невинаги съответстващо възнаграждение на положения труд. Призванието им е оценено високо от обществото и рано или късно ще намери и своето адекватно и еквивалентно заплащане. Това заяви просветният министър проф. Сашо Пенов по време на откриването на академичната година в Софийския университет „Св. Климент Охридски“.

Възпитаниците на висшето учебно заведение, като висококвалифицирани специалисти, са горди с образованието и уменията, получени в него. Те са в основата на развитието на родната икономика и на демократичното развитие на обществения ни живот, каза още министърът. Той определи висшето училище като пример за отношения между студентски съвет и академичен състав. Именно в Софийския университет „Св. Климент Охридски“ са се създали българските академични среди. Проф. Пенов даде пример за отстояването на академичните свободи.

Проф. Пенов изтъкна още, че със своето най-голямо многообразие от факултети, университетът е уникална структура на българската образователна система, която години наред е доказала своята функционалност и полза за българското общество.

Просветният министър пожела здраве и много воля за преодоляване на предизвикателствата на студентите и преподавателите в най-стария и същевременно винаги млад по дух университет. Той поздрави специално и Юридическия факултет на СУ „Св. Климент Охридски“.

„Като преподавател винаги съм се гордял със студентите във факултета, винаги съм смятал, че в него се възпроизвеждат традициите в обучението по право в България. Вие наистина сте попаднали на най-авторитетното място, в най-добрия факултет и очаквам от вас с много упоритост и труд да станете съвършени юристи, от които България се нуждае.“, пожела на студентите министър Пенов.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments