Преподаване в онлайн среда: Как са се справили българските училите в сравнение с европейските?

0
604
Дете - дистанционно обучение.
Снимка: Пиксабей

Децата прекарват средно по 6 часа и половина, седнали пред екраните, бъдейки част от онлайн обучението, сочат данни от изследване на Европейската комисия /ЕК/. Според български експерти родните педагози са се справили много по-добре с дигиталното преподаване, отколкото европейските им колеги. 

Проучвания на Центъра за безопасен интернет сочат, че нашите учители са успели доста бързо и гъвкаво да се организират в COVID условията. Те са смогнали преустановят запознаването на децата с уроците чрез интернет доста по-прецизно, отколкото учителите в други страни в Европа. До тези заключения се е стигнало  от сравнителни партньорски наблюдения на организацията в Англия и Франция, казва координаторът на центъра Георги Апостолов.

Той разясни пред „БНР“ още:

„В големи западноевропейски държави това се случваше като съобщение – кой урок да се подготви, след това изпращане на тест, попълване на тестове и проверки, без реално присъствие на учителя. Докато при нас много учители се постараха и действително водеха уроците онлайн.“

Ангажирана в дистанционната форма на обучение в България са били около 80% от родителите на децата. Дългият престой на подрастващите пред екрани и в онлайн пространството обаче крие редица рискове, касаещи психическото и физическото здраве на малчуганите.

Конкретното поведение на всеки от тях може да бъде следено и контролирано от отговорни възрастни, допълва Апостолов. В случая става въпрос за преподавателите и семейството.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments