Общият показател на доверие на потребителите се покачва с 4 пункта

0
39
Хранителен магазин, количка, стоки
Количка за стоки. Снимка: Pixabay

Общият показател на доверие на потребителите се е покачил с 4 пункта през януари 2023 година спрямо октомври тази година. Това показват официалните данни на Националния статистически институт /НСИ/. 

При населението в градовете увеличението е с 4.9 пункта, а при хората в селата – с 1.8 пункта

Мненията на потребителите за настъпилите промени във финансовото състояние на домакинствата и общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца остават без съществена промяна в сравнение с предходното наблюдение. В прогнозите за следващите дванадесет месеца обаче при селското население анкетата регистрира известен песимизъм по отношение на финансовото състояние и леко влошени очаквания за икономическата ситуация, докато при градското население очакванията са по-позитивни.

Относно безработицата в страната през следващите дванадесет месеца прогнозите се изместват към запазване или незначително намаление, в резултат на което балансовият показател се понижава с 10.5 пункта.

Потребителите считат, че през последните дванадесет месеца тенденцията на покачване на потребителските цени се запазва. Същевременно инфлационните им очаквания за следващите дванадесет месеца са по-слабо изразени.

През януари по-голямата част от потребителите продължават да оценяват икономическата ситуация в страната като неблагоприятна за спестяване. Последната анкета обаче регистрира малко по-позитивна нагласа в намеренията им по отношение на извършването на разходи за „подобрения в дома“ през следващите дванадесет месеца.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments