Образователният министър: Учебните програми трябва да са освободени от фактологическа тежест

0
24
Проф. Галин Цоков
Проф. Галин Цоков. Снимка: МОН

Един от основните приоритети на екипа на Министерството на образованието и науката /МОН/ ще бъде намаляването на административната тежест за работещите в системата. Това каза министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков.

“Ще отворим нормативните документи, ще видим основните моменти в тях, за да могат учителите да насочат своята работа към децата, да могат да бъдат професионалисти на своето работно място“, коментира Цоков пред „БНТ“. Той допълни, че по този приоритет ще се работи в тясно сътрудничество с народните представители от парламентарната ресорна комисия. Проф. Цоков коментира и резултатите от националното външно оценяване.

„Резултатите от изпитите след VII и X клас повтарят тенденции от миналите години. Положителното е, че резултатите по БЕЛ са по-добри”, каза още той. Според него е важно как на базата на учебните програми ще се промени и оценяването.

„За нашия екип тази промяна преминава през ориентиране към формиращо оценяване, чрез проследяване на постиженията на всеки ученик. Що се отнася за такива изпити, като външното оценяване – включване на повече задачи с практическа ориентираност, на повече задачи, които изискват критическо мислене, а не възпроизвеждане и зубрене“, коментира министърът.

Той подчерта, че при прегледа на учебните програми, те първо трябва да бъдат освободени от фактологическа тежест.

„И второ, това е по-дългосрочна амбиция, тези учебни програми да станат по-рамкови, по-интегрирани. Знанията да бъдат пряко свързани с практиката“, коментира министърът.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments