НСИ: Доверието на потребителите намалява, песимизмът расте

0
24
Пари
Пари. Снимка: СДВР, Facebook

Песимизмът сред потребителите расте. Това показва изследване на Националния статистически институт. В същото време доверието намалява с 4.9 пункта спрямо равнището си отпреди 3 месеца. Тази тенденция се наблюдава както в градовете, така и в селата – съответно с 5.7 и 4.6 пункта

Мненията на потребителите за развитието на общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца, както и очакванията за следващата една година, са по-песимистични спрямо предходното наблюдение, в резултат на което балансовите показатели намаляват съответно с 11.8 и 15.0 пункта.

По-негативни в сравнение с януари са и оценките и очакванията им относно промените във финансовото състояние на техните домакинства.

Потребителите продължават да считат, че през последните дванадесет месеца има покачване на потребителските цени. Същевременно и инфлационните им очаквания за следващите дванадесет месеца се засилват (повишение на балансовия показател с 4.9 пункта).

По отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца прогнозите се изместват към по-умерените мнения, в резултат на което балансовият показател се понижава с 5.4 пункта.

Настоящата икономическа ситуация в страната продължава да се оценява от по-голямата част от потребителите като неблагоприятна за спестяване. Негативна е и нагласата им по отношение на извършването на разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба , за „покупка или построяване на жилище (вила)“ и за „подобрения в дома“ през следващите дванадесет месеца.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments