Над 9000 ученици са включени в допълнителните обучения на МОН

0
52
Ученици
Ученици. Снимка: МОН, Facebook

Над 9000 са учениците, включени в допълнителни обучения по проект “Равен достъп до училищно образование в условията на кризи”, реализиран от Министерството на образованието и науката /МОН/.

Toва съобщи Владимир Станчев, ръководител на проекта на работна среща с представители на регионалните управления на образованието.

Проектът е финансиран от Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ 2014-2020 г., като възможност за преодоляване на последиците от ковид пандемията. Дейностите продължават до края на тази година, прилагайки нови образователни подходи.

Само през месеците май и юни в допълнителни обучения са участвали около 6000 деца, което е рекордна активност от началото на проекта. Допълнителни обучения по различни учебни предмети се реализират в 560 училища в страната

Голямата активност според Владимир Станчев се дължи на доброто взаимодействие между регионалните координатори и директорите на училища. Другата основна причина се крие в това, че че уроците вече могат да се провеждат не само онлайн, а и присъствено в класните стаи.

Освен това децата и техните родители използват тази допълнителна подготовка, за да се представят по-добре на изпитите от националното външно оценяване и матурите. Предметите, които учениците най-често исбират за допълнително обучение са математика и български език.  Най-много деца в програмата са се включили от областите Шумен, Монтана, Смолян, Сливен и Враца.

От 1 юли стартираха и дейности в детските градини и групите за задължително предучилищно образование в училищата. Те дават възможност на още над 11 000 деца от уязвими групи в предучилищна възраст да получат допълнителни обучения по български език по проекта. Дейностите имат за цел да повишат готовността им за училище.

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, напишете вашия коментар!
Моля, напишете името си тук