Над 9000 ученици са включени в допълнителните обучения на МОН

0
39
Ученици
Ученици. Снимка: МОН, Facebook

Над 9000 са учениците, включени в допълнителни обучения по проект “Равен достъп до училищно образование в условията на кризи”, реализиран от Министерството на образованието и науката /МОН/.

Toва съобщи Владимир Станчев, ръководител на проекта на работна среща с представители на регионалните управления на образованието.

Проектът е финансиран от Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ 2014-2020 г., като възможност за преодоляване на последиците от ковид пандемията. Дейностите продължават до края на тази година, прилагайки нови образователни подходи.

Само през месеците май и юни в допълнителни обучения са участвали около 6000 деца, което е рекордна активност от началото на проекта. Допълнителни обучения по различни учебни предмети се реализират в 560 училища в страната

Голямата активност според Владимир Станчев се дължи на доброто взаимодействие между регионалните координатори и директорите на училища. Другата основна причина се крие в това, че че уроците вече могат да се провеждат не само онлайн, а и присъствено в класните стаи.

Освен това децата и техните родители използват тази допълнителна подготовка, за да се представят по-добре на изпитите от националното външно оценяване и матурите. Предметите, които учениците най-често исбират за допълнително обучение са математика и български език.  Най-много деца в програмата са се включили от областите Шумен, Монтана, Смолян, Сливен и Враца.

От 1 юли стартираха и дейности в детските градини и групите за задължително предучилищно образование в училищата. Те дават възможност на още над 11 000 деца от уязвими групи в предучилищна възраст да получат допълнителни обучения по български език по проекта. Дейностите имат за цел да повишат готовността им за училище.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments