Министър Желязков: Важна ми е позицията на „Зелените“ по Пакета за Мобилност I

0
253
Министър Росен Желязков

Транспортният министър Росен Желязков обяви, че за него е важно каква ще бъде позицията на „Зелените“ по Пакета за Мобилност I, които от една страна го подкрепят и с който няма да се постигне декарбонизация на Европа, а карбонизиране. Според него в момент, в който се обсъжда „Зелена сделка“, за ограничаване на въглеродните емисии и борба с климатичните промени, Председателството на Съвета на Европейския съюз и докладчици в Европейския парламент в постигнатите предварителни договорености налагат текстове, които ще доведат до повишаване нивото на вредни емисии от камионите.

Министър Желязков отбеляза, че това поражда съмнение колко са амбицирани част от страните членки за реално понижаване на замърсяването от камионите.

„Връщането на превозното средство в държавата по установяване на точно определена честота не е нито социална, нито пропорционална мярка, което ясно сочи, че първоначално заложените амбиции в Пакета за Мобилност I не са постигнати. Цели региони в ЕС ще бъдат на практика откъснати, ако бъде прието изискването камионите да се връщат в държавите по установяване. С решението ще се ограничи достъпът на транспортните превозвачи от периферните държави до Единния вътрешен пазар“, заяви ресорният министър и добави, че това ще попречи за правилното функциониране на Единния вътрешен пазар и ще подкопае основните принципи на ЕС.

Подобряването на условията на труд за водачите и по-добра пътна безопасност са последните детайли, които са били взети под внимание при постигането на договореностите. Според него това се доказва от задължението превозните средства да се връщат на осем седмици, а шофьорите да се връщат на четири седмици в страната по установяване на фирмите или в страната по адресна регистрация, като все още не е ясно дали е прието предложението на единомислещите държави, шофьорите сами да избират къде да прекарват почивката си.

Министър Желязков изтъкна, че с последните текстове на шофьорите се забранява ползването на 45 часовата седмична почивка в кабините на камионите, като е прието предложението на ЕК за изграждане на охраняеми паркинги със съответните условия за почивка на водачите.

„Ще предложа на министрите от групата на единомислещите, както и на тези, недоволни от едностранно наложените текстове, да представим съвместна декларация, за да бъде ясно за европейките граждани, разминаването между постигнатия резултат от триалога и инициативно заложените цели в Пакет мобилност I. Надявам се нито Съвета, нито Комисията, нито ЕП да одобрят финално подобни разпоредби“, заяви още Желязков и добави:

„При всяко положение, липсата на пропорционалност, засяга всички държави от периферията на Европа. Независимо дали е от западната, източната, балтийската или южната периферия на континента. По отношение на нашата позиция, ние сме заявили намерение за това, че ще търсим Съда на ЕС, за да защити интересите на периферните държави членки. Напълно ясно е, че това са непропорционални и дори дискриминационни текстове“.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments