Министър Събев в Стара Загора: Развитието на транспортните връзки стартира от развитието на регионалните общности

0
98
(от ляво надясно) Инж. Златин Крумов, Божидар Костадинов, Николай Събев, Атанас Михнев и Радослав Василев
(от ляво надясно) Инж. Златин Крумов, Божидар Костадинов, Николай Събев, Атанас Михнев и Радослав Василев. Снимка: Искра.бг

„Развитието на транспортните връзки стартира от развитието на регионални общности, в което превозвачите, най-вече автобусните превозвачи, са казали – „ние искаме да имаме контрол над тарифирането и да направим по един добър начин организацията, така че пътникът да не чувства дискомфортност.“ Това се е случило във Франция, в системата на SNCF, всичко работи перфектно. Никой, и французите до този момент не е изразил недоволство от качеството на работа на техния жп транспорт. Нещо повече – жп транспорта, тя е основна, но не е цялата част от техния транспорт. Те си купуват по единно билети и имат възможност, след като слязат от жп гарата, да продължат с автобус или друг вид публичен транспорт.“

Това заяви транспортният министър Николай Събев днес по време на посещението си в Стара Загора. Целта на визитата му е да бъде инспектиран ремонтът на жп гарата в града.

По думите на министъра „локалната активност е по-чувствителна към локалните промени и динамиката на пазара. Заради това се предполага, а и във Франция и Германия го доказват, че това е работещ модел. От това хората само печелят“.

Мнението на Николай Събев, че „това променя по друг начин икономическите съотношения в едно общество и създава друга активност“. 

Транспортният министър отбеляза още, че „ние всъщност сме напът да съберем много сериозен международен екип от съветници“.

В контекста на това, Събев не пропусна да спомене, че един от много добрите експерти от SNCF пристига от Франция и ще работи като негов съветник. Той именно идва с „ноу-хау“, протоколите и всичко, което стандартно е нужно, за да се организира такъв тип обществена мрежа.

„Потвърдиха вчера и от Дуйсбург, че ще пристигне и техен експерт по логистика и организация на транспортни системи и пристанища. Тоест срещата на воден път с железопътен път и автотранспорт. И ние започваме да работим много активно по повод това да представим един добре работещ модел, който е в Западна Европа, приложим в България, по начина, по който ние го виждаме“, допълни министърът.

По негови думи всичко това ще бъде обект на дискусии и ще мине през всички кръгове на обсъждания, в това число и със синдикатите.

По повод работещите в НКЖИ, Събев бе категоричен, че хората, „които са експерти, които са специалисти в тяхната си работа, разбират си от професията“ и се справят с нея, могат да бъдат абсолютно спокойни за тяхното бъдеще и трудова кариера.

„Който и от инвеститорите да дойде тук и да иска да организира гаровия комплекс да работи като транспортен възел с всички модерни изисквания за управление на транспортната система, той трябва да има и кадрите за това“, поясни Събев.

След края на дискусията от Искра.бг попитахме министъра дали е получил сигнали, подадени до него от „Организация за закрила на българските граждани“ /ОЗБГ/. В тях родолюбците са поискали Николай Събев да предприеме нужните проверки по отношение на директора на Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура” – клон Бургас /ДППИ-Бургас/ – Ивайло Иванов. Целта е да се установи има ли налице злоупотреби, за които господинът трябва да отговаря пред закона.

„Нямам информация за конкретните тези сигнали. Това, което съм организирал, е всеки един сигнал да бъде регистриран и заведен при нас“, бе отговорът на Събев. Той каза още, че ако сигналът е регистриран, „нямате никакви грижи“, че проверките ще стартират.

Припомняме, че днес, по време на визитата си в града под липите, министърът на транспорта бе придружен от заместник-министъра на транспорта Божидар Костадинов и директора на НКЖИ – инж. Златин Крумов. Освен тях, в Стара Загора министърът бе посрещнат от двама от народните представители на „Продължаваме Промяната“ от региона – Атанас Михнев и Радослав Василев. Посещението идва след въпрос от трибуната на Михнев, провокиран от широката обществена дискусия за съдбата на едно от най-красивите гарови здания в страната.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments