Министър Караджов: Наследството в АПИ е много тежко

0
24
Агенция пътна инфраструктура /АПИ/
Агенция пътна инфраструктура. Снимка: Искра.бг, Архив

Решение за изграждането на знакови пътища и инфраструктурни проекти са едни от основнитe приоритети в новия кабинет на регионалния министър Гроздан Караджов, разказа самият той пред „NOVA“.

Как стои въпросът със зимния сезон и ще бъдат ли почистени качествено тази година настилките в страната? На този въпрос Караджов поясни:

„Принципът, на който с е случвало това нещо е, че в началото на годината са се давали 20% от сумите, след това в края на годината се изсипват останалите 80%. Тази година министерството ще се разплати с фирмите, това е ясно. Но ще се разплати след щателна проверка и на единичните цени и на реалните количества работа и строително-монтажни дейности, които са извършени. Трябва да се погрижим и за интереса на хората, които плащат това с данъците си.“

Като друга цел пред себе си министърът поставя нови норми на енергоспестяване спестяване на ВиК. Това ще доведе до по-ниски разходи и потребление на електроенергия. Не може да се пропусне фактът, че „наследството в АПИ е много тежко“

Има огромни суми, които не са изплатени на отговорните фирми. Натрупаните пари възлизат на около 1 милиард и 100 милиона лева. В последното десетилетие се е заформил един порочен модел на управление.

Получава се така, че „в края на годината могат да се проверят реално ли са изпълнени, нито може да се контролира дали количества, или изпълнение дейности струват толкова като единични цени и съответно министерството ги е разплащало с много широки пръсти“.

Приоритет за новата власт е и магистрала „Хемус“. Там „две трети от лотовете са без строителни разрешителни, даже и каквото е извършено по тях е меко казано незаконно строителство“

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments