Какво представлява емоционалното учене и как да го приложим?

0
143
Ученици
Снимка: Pixabay

„Какво всъщност означава да работим за социално и емоционално учене и развитие на един ученик? Отговорът е много кратък. Това означава да работим за развитието на неговата личност. Така че всеки един ученик, който следва да завърши училище в един момент, да се реализира в своя живот, да може да се справя със своя вътрешен свят и с всичко, което му се случва като интеракции със социума.“ Това каза пред „БНР“ учителката по история Юлия Мишкова

Според преподавателката емоциите са начин за развиване на личностните и комуникативните умения на всяко дете. Тази холистична теория не е нова и можем да я наблюдаваме, дори връщайки се много назад във времето.

Главната и най-отговорна роля е тази на самия педагог. Той трябва да изкара на фокус онази част от подрастващите, която акцентира в развитието на вътрешния им свят. По този начин личностното развитие ще окаже влияние и в професионален контекст и то възможно най-пълноценно, твърди г-жа Мишкова.

Историчката смята, че тази първа стъпка, която е решителна крачка към промяната, „все повече излиза на преден план като област, върху която учителите да се развиват, да споделят опит и да се учат един от друг“.

Единият начин „е да се опитваме да подготвяме учителите да преподават интегрирано социално-емоционално компетентности. Това означава да се връщат и да фокусират вниманието на учениците върху отделните компетентности в часовете, които така или иначе преподават“.

Мила Иванова, която е преподавател по английски език, отбелязва, че социално-емоционалните методи са свързани с „вътрешния свят на децата или на възрастните, емоционалния им вътрешен свят, което означава на простичък език – можем ли да познаваме и да назоваваме правилно емоциите, които използваме с достатъчен нюанс и детайл, което излиза, че е нещо изненадващо трудно за хора от всякаква възраст“.

По този начин сме способни да опознаем и силните, и слабите си страни. Да се срещнем отблизо със своите предразсъдъци, които често ни пречат да израстваме. Неусетно, опознавайки собствения си микрокосмос, човек вижда как действията и решенията му влияят из основи на цялото му съществуване. Затова спомага и контактът ни с околния свят.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments