Какъв е редът за коригиране на сгрешени данни в сертификатите за ваксинация?

0
25
Ваксина
Снимка: Pixabay

Във връзка със зачестилите сигнали на граждани за допуснати грешки в електронните удостоверения (сертификати) за поставена ваксина срещу COVID-19, от здравното министерство информират, че всички несъответствия ще бъдат отстранени до 21 май. Става дума за грешно изписани имена, изписани на латиница за гражданите с ЕГН и ЛНЧ.

В случаите, когато граждани установят разминавания в издадените сертификати (сгрешено име, дата на поставяне на ваксина, ЕГН, адрес или други), трябва да подадат сигнал до временния имунизационен пункт, в който е поставена ваксината или до съответната регионална здравна инспекция, на територията, на която се намира пунктът.

Сигналът е в свободен текст, съдържащ трите имена на лицето, данни за контакт, за поставените ваксини и описани подробно констатираните несъответствия. При необходимост се прилагат копия на документи.

В случаите, когато лице подаде сигнал до имунизационния пункт, в който му е поставена ваксината, или необходимостта от промяна е установена от страна на медицински специалист, директорът/управителят на лечебното заведение попълва и подписва заявка – декларация по образец за корекция на данни или за анулиране на запис в НЗИС и изпраща документа до РЗИ. След положително становище на РЗИ заявката се подава за изпълнение в МЗ.

В случаите, когато ваксината е поставена от РЗИ или структури към МЗ, гражданите подават сигнал в РЗИ и при установяване на основания за извършване на корекция, РЗИ попълва заявка-декларация по образец, която се изпраща в МЗ за изпълнение.

Здравното министерство създаде и възможността при несъответствия в имената, изписани в сертификат за ваксинация, гражданите да сигнализират и директно МЗ, като изпратят имейл на следната електронна поща: mhcallcenter@mh.government.bg, в който да бъдат приложени копие на сгрешения сертификат и посочени вярно изписаните имена на лицето.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments