Изпълнителният директор на Instagram управлява една от най-големите социални мрежи от гаража си

0
152
instagram
Снимка: Pixabay

„Обикновено не работя от гаража си“, отговаря Адам Мосери, когато го питат какво е да управляваш една от най-големите платформи за социални медии в света от дома си в Сан Франциско.

От години Instagram е синоним на пътувания и преживявания. Потребителите му попълват профилите си с внимателно филтрирани и изрязани снимки от екзотични места и зрелищни събирания. Но сега, намирайки се в гаража си, Мосери, изпълнителен директор на Instagram, казва на потребителите си да правят това, което прави и той – да си останат вкъщи.

През изминалата седмица компанията създаде специална фунцкия, наречена „Остани вкъщи“, която излиза приоритетно в раздела „Истории“ в потока на новини на платформата. Както подсказва и самото име, функцията предлага на потребителите начин да споделят актуални новини за живота си вкъщи в реално време, тъй като хората в доста в части на Америка и по целия свят не трябва да излизат навън, освен, за да се снабдят с най-необходимото, като тези мерки се цели ограничане на разпространението на коронавируса.

Приложението цели да спомогне и за повишаване на осведомеността относно важността да се остане вкъщи. Мосери разкри във вторник, че историите в Instagram „Остани вкъщи“ са толкова популярни, че почти  са сринали системата на сайта в часовете, непосредствено след официалното оповестяване на функцията.

Фактът, че добре замислената нова функция почти срина цялата услуга, свидетелстват за това колко усилия се полагат от страна на Instagram и Мосери, за да се потуши напрежението на фона на пандемията от коронавирус.

Наред с други належащи задачи, той и неговият екип трябва да поддържат сървърите си работещи, тъй като голяма част от  хората по света са принудени да преместят живота си онлайн. Освен това изпълнителният директор се опитва да насърчи потребителите да спазват социална дистанция, както и да се пребори с неточната и потенциално опасна информация за коронавируса в момент, когато очевидно има безпрецедентно голям трафик в сайта. Той върши всичко това,  докато е извън офиса си.

„Нашата работна сила, особено модераторите ни, работят от вкъщи, което създава всевъзможни предизвикателства, с които трябва да се справим“, каза Мосери в интервю за CNN Business, проведено от гаража му по Skype във вторник, като сега помещението на практика е неговият команден център.

Мосери добави, че компанията продължава да се бори с предизвикателства, каквото е публикуването на съдържание, свързано с експлоатация на деца и актове на тероризъм.

От години насам компанията майка на Instagram – Facebook, се опитва да се справи с разпространението на невярна информация в своите платформи. Коронавирусът представлява съвсем ново предизвикателство, тъй като хората по целия свят се отчайват от почти всяка нова информация.

Мерките от страна на Instagram за справяне с организираното движение срещу ваксинирането не вдъхнат голяма увереност в способността на компанията да предотврати и разпространението на невярна информация, свързана с коронавируса. Въпреки това през последните няколко седмици и месеци той въведе нови правила и функции на приложенията, специално предназначени за борбата с коронавирусната криза. Някои от тези функции – като например да не се препоръчват акаунти, които разпространяват медицинска невярна информация, когато хората търсят термини, свързани с вируса, са стъпки, за които критиците на потребителите, които отричат ваксинирането, призовават от известно време.

Мосери каза, че фокусът на компанията е снабдяването на потребителите с точна информация за вируса, както и пренасочването им към официалните правителствени агенции, като подобни публикации  се появяват приоритетно в потока на новини в Instagram в целия свят.

„Всъщност мисля, че като цяло търсенето на термини в платформи като нашата получава твърде много внимание, защото това не е нещо, което хората правят често. По-важно е потребителите да получават на първо място надеждна информация, когато използват приложението“, каза той.

Подобно на други компании, Instagram и Facebook инструктираха служителите да работят от вкъщи, преди това да стане задължително в много щати.

„Ние трябва да се грижим за нашите хора, тъй като се опитваме да помогнем в справянето с кризата и да изпълним нашата отговорност“, обясни Мосери.

Все пак трябва да се отбележи, че новите правила за справяне с невярната информация относно коронавируса, наред с други инициативи, като забраната на реклами за продажба на маски за лице (за да се гарантира, че те са достъпни за медицински теработници, които най-много се нуждаят от тях), изискват нови протоколи, обучение на персонала, а понякога и нови системи, като всичко това е по-трудно за прилагане, когато персоналът работи дистанционно.

В резултат  на това, Мосери обясни, че служителите на Facebook и Instagram, които и при нормални обстоятелства работят неуморно, сега помагат доброволно.

Twitter и YouTube предупредиха, че преминаването към работа от дома и разчитането на автоматизирано модериране на съдържанието може да доведе до повече грешки в системата.

Повишената тревожност, която изпитват потребителите, вероятно само ще засили грешките. Например миналия вторник имаше широко разпространени съобщения за това, че Facebook маркира публикации от потребители, свързани с всякакви теми – от коронавирус до домашни любимци, като системата ги идентифицира като нарушаващи правилата на платформата. Проблемът беше отстранен в рамките на няколко часа, а  Facebook заяви, че това няма нищо общо с промените в работната  сила на компанията.

Неверните твърдения за предполагаеми лекове и превантивни стъпки, които могат да бъдат предприети срещу вируса, циркулиращи онлайн, са „гаранция“ за разпространението на неточна информация, като сега е въпросът да се спре това е буквално на живот и смърт.

Превод: Глория Йорданова

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments