Google гарантира поверителност на личните данните в опит да спечели одобрението на ЕС за покупката на “Fitbit”

0
63
Снимка: Wikimedia Commons

Компанията собственик на Google – “Alphabet Inc.” предложи да ограничи използването на потребителската здравната информация на смарт фитнес компанията “Fitbit” за по-прецизно насочване на своите реклами. Предложението на технологичния гигант бе направено в понеделник в опит да се адресират антитръстовите описания на Европейския съюз по отношение на сделката по придобиването на компанията за смарт фитнес часовници, възлизаща в размер на 2,1 милиарда щатски долара, предава “Reuters”. 


Офертата на Google от ноември миналата година би помогнала на компанията да се изправи срещу “Apple” и “Samsung” на пазара за фитнес мониторинг и смарт часовници, където имат дял и водещи китайски технологични компании като “Huawei” и “Xiaomi”.

“Сделката е за устройствата, а не за личните данни. Google оценява възможността да работи с Европейската комисия по отношение оправдаване на потребителските очаквания, че информацията, събирана чрез смарт устройства на “Fitbit” няма да бъдат използвани за рекламни цели”, обяви Google в имейл становище, отправено към “Reuters”.

“Reuters” съобщи минaлата седмица, че подобна гаранция за сигурността на личните данни би могла да осигури одобрението на Европейския съюз. С дял от световния пазар на смарт часовници, възлизащ едва на 3%, “Fitbit” е далеч зад “Apple”, която държи дял от 29,3%, като също така се нарежда след “Xiaomi”, “Samsung” и “Huawei”, за което сочат пазарни данни на компанията за пазарни проучвания  “International Data Corp”.

Междувременно сделката се превърна в обект на сериозна критика от защитници на личните данни от двете страни на Атлантическия океан, опасявайки се, че Google може да прибегне до използването на здравната информация на потребителите, за да затвърди лидерската си позиция в сферата на онлайн рекламата и търсенето. От друга страна обаче опасенията за поверителността на личните данни не са обект на разпоредбите за справедлива конкуренция

Европейската комисия се очаква тепърва да се произнесе по становището на конкурентните компании и потребителите, преди да вземе окончателно решение по казуса. Towa може да включва поставянето на допълнителни условия или завеждането на четиримесечно разследване, в случай че опасенията бъдат счетени за основателни.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments