„Галъп“: Българите все още са разделени за ваксинационните паспорти

0
79
Ваксина
Ваксина. Снимка: Pixabay

Българите все още са разделени по въпроса за въвеждането на ваксинационни паспорти. Това показва последното проучване на „Галъп интернешънъл“. 50% одобряват т.нар. „зелени сертификати“, но 43 на сто са категорично против тях. 

В същото време близо една трета от пълнолетните българи декларират, че вече са изкарали болестта или са се ваксинирали с две дози. Това означава, че ако се реализира планът на властите за нови над два милиона ваксинации до началото на летния сезон, то нормализацията на живота ни като че ли е близко, отбелязват от „Галъп“.

Изследването обхваща и нагласите за туристическия сезон, който предстои през лятото. Около 1.5 милиона планират море в България в започващия скоро летен туристически сезон. България явно се възприема като по-безопасен вариант, в сравнение с чужбина, а и въпросът с ограниченията все още крие много неизвестни. Мнозина предпочитат все по-индивидуални форми на туризъм. 

25% от пълнолетните българи са отложили поне едно планирано пътуване или почивка в България в отминаващата вече цяла година с COVID. Така, оказва се, че всъщност около 1.4 милиона са отложили пътуване или почивка в България. А от тях, близо 500 хиляди са онези, които са отложили и повече от едно пътуване или почивка.

Общо 22% от всички пълнолетни българи пък са отложили едно или повече от едно планирани пътувания в чужбина. Това се равнява на около 1.2 милиона българи.

Притесненията остават. Близо половината от въобще планиращите някакво пътуване или почивка в чужбина в едните месеци, биха го отложили, ако ситуацията не се промени видимо. Само една трета от планиращите пътуване в България обаче биха отложили. 29% даже твърдят, че с COVID са преоткрили страната като добро място за туризъм.

Като цяло изследването регистрира все още понижена спрямо преди кризата туристическа активност както в страната, така и в чужбина, а също така и променени стереотипи. Оказва се, например, че заради COVID, мнозина вече споделят интерес към места за почивка с по-малко хора. 63% твърдят, че с идването на коронавируса са започнали да избягват многолюдните места. 34% все пак не изпитват такива притеснения.

Позитивна новина е също, че близо 2.3 милиона българи са виждали реклама на туризма ни. Това е може би първият път, когато в изследователската програма се улавя толкова сериозен дял. Сред активно пътуващите за туризъм този дял е по-висок, а също и позитивните оценки за рекламната кампания в полза на родния туризъм.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments