Федералната авиационна администрация предлага още корекции в механизма на Boeing 737 MAX

0
94
Boeing
Снимка от Pixabay

Председателят на Федералната авиационна администрация на САЩ Стив Диксън заяви, че има някои предложения за промени в механизма на Boeing 737 MAX, след като вчера са били проведени тестови полети на заземения самолет.

Харесва ми това, което видях по време на полета.„, каза още Диксън, който е бивш професионален пилот и е изпробвал по-ранните версии на 737.

Федералните регулаторни органи все още обмислят предложените промени, свързани с безопасността на самолета, предвид факта, че две фатални катастрофи причиниха смъртта на 346 души през март 2019 г. Диксън подчерта, че промените и тестовите полети, които предприема не са част от официалния процес за прелицензиране на летателния апарат, ръководен от Федералната авиационна администрация.

18-месечното заземяване струва на Boeing поне 18 милиарда долара. След като пропусна поредица от насрочени дати за получаване на одобрение, самолетът се готви отново да превозва пътници. Преди пандемията от COVID-19 да избухне, беше предвидено самолетът да получи въпросното одобрение до средата на тази година. След избухването на пандемията произтичащите от нея икономически последици, които засегнаха сериозно авиационни сектор в световен мащаб и доведоха до спад в броя на пътуванията по въздух, почти всички авиокомпании бяха принудени да спрат от дейност голям процент от своите самолети, намалявайки необходимостта Boeing да получи одобрение за връщане в експлоатация възможно най-скоро.

Дъщерята на една от жертвите в самолетната катастрофа отправя критики

Дъщерята на Джозеф Уейтака, който загина  при разбиването на полет 302 на „Ethiopian Airlines“, нарече тестовите полети „ефектен трик“.“Това е нищо друго освен  един клоун в костюм, който иска да успокои обществото, че всичко е наред.„, каза Зипора Курия в имейл, споделен от нейния адвокат. „Това очевидно е рекламен трик на Федералната авиационна администрация, като целта е да се получи безплатно одобрение на Boeing.“

Диксън на свой ред отговори пред репортери, че полетът „не е рекламен трик„. „За мен беше важно да разбера адекватно обучението, свързано с управлението на самолета.“, добави пилотът, който обясни, че се е подготвил за процеса с помощта на симулатор, но е извършил тестовия полет в истински самолет заедно с друг пилот от компанията „Boeing“. Той също така подчерта, че притесненията относно безопасността на самолета, повдигнати по-рано този месец от инженерите по безопасност на Федералната авиационна администрация, се разглеждат внимателно от експертите, които трябва да дадат одобрението си за експлоатацията на самолета. Инженерите по безопасност обясниха в официален документ, че е необходима още работа, преди самолетът да бъде достъпен за пътнически полети.

Диксън не отговори подробно на конкретните опасения, касаещи безопасността, като вместо това заяви, че се осъществява „процес на отговаряне и преглед на коментарите“. Мъжът добави, че се гордее с работата свършена до момента.

Експертен доклад, изготвен по-рано този месец постави под въпрос начина, по който регулаторният орган преценява безопасността на самолета, като се позова на факти, свързани с първоначалното му сертифициране през 2017 г. „Проблемът е, че самолетът отговаряше на разпоредбите за безопасност, но в действителност не беше безопасен и хората умряха.„, заяви Питър Дефацио, председателят на Комисията по транспорт в Конгреса, който е с демократически възгледи.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments