Д-р Мирослав Спасов: Пациентите не трябва да искат направления по телефона и да търсят здравни съвети в аптеката

0
203
Д-р Мирослав Спасов
Д-р Мирослав Спасов. Снимка: Фейсбук, личен профил

„Не е редно да се иска електронно направление по телефон, по вайбър или през социалните мрежи. Първо българският пациент трябва да се научи да ходи на лекар.“ 

Това призова от ефира на „NOVA“ общопрактикуващият лекар д-р Мирослав Спасов. 

Според него най-удачният начин за посещение на лекарски кабинет е с предварително записан час. След това трябва да се яви лично този, който желае да ползва здравната услуга, а не негов роднина или приятел. Д-р Спасов даде хипотетичен пример с пациент, който желае направление за дерматолог и праща свой близък да го вземе. 

„Това няма как да стане, защото ние първо трябва да го прегледаме и да се окаже, че той има нужда от съвсем друг специалист. Хиляди заболявания имат редица клинични прояви и ние сме тези, които преценяваме от какво имате нужда. Ако не искате да търсите нашето компетентно мнение, по-добре не ни губете времето, за да обърнем внимание на тези, които ценят труда ни и зачитат нашето мнение на професионалисти“, заяви д-р Спасов. 

Той допълни, че българският гражданин има навика да се оплаква от достъпността на здравната система, но пропуска темата със свободното отпускане на лекарства в аптеките. 

„Наскоро мой колега разказа куриозен случай за пациент, който се оплакал от гръдна болка в аптеката, а фармацевтът му е изписал обезболяващо. Лекарят го е извикал на преглед, установил е, че пациентът има инфаркт, след което е извикана линейка. Последвала е хоспитализация и по този начин животът на човека е бил спасен“, разказа д-р Мирослав Спасов.

Общопрактикуващият лекар призова колегите си фармацевти да не се поддават на такива импровизации, защото тяхната работа е да следват лекарските предписания и при нужда да заменят липсващ медикамент с подобен такъв. 

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments