Борисов: Светът е в най-тежката финансова и икономическа криза, но в България не я усещаме

0
446

„Светът е в най-тежката финансова и икономическа криза, която можем да си представим. В България още не я усещаме. Подпомагаме бизнеса – малки, средни и микропредприятия.“

Това коментира премиерът Бойко Борисов, който днес пак се качи на служебния джип и тръгна на инспекция на отсечката между Видин и Монтана. С него пътува и заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков.

„Дано е по-мека зимата. Ще се изчака хората да си приберат реколтата, на АМ „Хемус“ така чакахме. Действаме в двете посоки. Брюксел 200 млн. повече даде за Северозапада. Направихме магистралите „Люлин“, „Тракия“, „Марица“, „Европа“, „Струма“. Трябва работа, много работа. Минах през Ботевград – Мездра и там минават едни ТИР-ове, но трябва да изтърпят още малко хората.“

За отсечката Видин-Монтана, Борисов заяви още, че процесът е необратим, проектът е финансиран и се работи усилено. Строителството на пътища в страната обаче било изключително трудно и сложно, защото изисквало да се изградят много мостове и тунели, сподели премиерът. По думите му при всяко населено място трябва да се направят отклонения и разкри, че първият проект между Ботевград и Мездра е бил изработен с кръгови, което би затруднило преминаването на ТИР-ове. Той похвали, че още със старта на изграждането на въпросната отсечка са били направени заявки за изграждането на 2 нови завода.

„Работи се на огромен фронт особено при Мездра. Много се строи. Изкопали са скалите от двете страни. Ботевград – Мездра беше най-тежкият участък. Преди зимата трябва да е готов пътят Ботевград – Мездра. Много ни е хубава държавата, но е много трудно за строителство. Навсякъде трябват тунели и мостове. Има много дерета и трябва да се разкопава и да се правят съоръжения. Ако не го направиш, хората излизат и питат какво да правят с транзита. Най-много ТИР-ове минават през Видин. Първият проект за пътя БотевградМездра беше с 4 кръгови. Смятай този поток на 4 кръгови след магистрален път как ще влиза. Затова решихме да направим съоръжения.“

Припомняме, че през август бяха отпуснати 379 милиона лева за модернизацията на приблизително 69 километра от пътя между Видин и Ботевград между пътния възел „Макреш“ и обходния път на Монтана.

Борисов разкри още, че са предложили на големи инвеститори партньорство за проекта на пътя през Петрохан.

„Досега всичко беше Изток – Запад, а сега работим за Юг – Север.“

„Трябва да видим с междучастно партньорство дали не можем да направим Петрохан, както си говорихме с Мицотакис за пътя до Александруполис до Димитровград. На Петрохан, ако се направи пътят, ще е добре. Тежкият трафик като се изкара там, той ще се изплати. Този тунел е чудесна идея, но струва милиард и нещо. Предложи ли сме го на някои големи инвеститори. Чакат нашия анализ за ТОЛ системата как може да се изплаща при какъв трафик“, допълни той.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments