Бивш служител на Twitter сподели опасения относно сигурността

0
35
Twitter
Twitter. Снимка: Pixabay

Бивш ръководител на отдела за сигурност в Twitter е сигнализирал, че компанията е подвеждала потребителите и регулаторните органи на САЩ относно пропуските, свързани със сигурността ѝ. Питър Затко също така твърди, че Twitter е подценил сериозно броя на фалшивите и спам акаунти в платформата си.

Обвиненията могат да повлияят на съдебната битка между Twitter и милиардера Илън Мъск, който се опитва да анулира сделката си за закупуване на компанията на стойност 44 млрд. долара (37 млрд. паунда). От компанията заявиха, че твърденията на Затко са неточни и непоследователни, като подчертаха, че той е бил уволнен през януари заради неспособност да ръководи отдела ефективно и лошо представяне.

В разобличаващите разкрития на бившия служител, които първо бяха оповестени от „CNN“ и „The Washington Post“, той обвинява Twitter, че не поддържа строги практики за сигурност, както и че не предоставя нужната информация за така наречените акаунти-ботове. През юли Затко е подал сигнал до Комисията по ценните книжа и борсите, като в него критикува и начина, по който Twitter е обработвал чувствителното съдържание, и твърди, че екипът не е успял да докладва някои от тези проблеми на регулаторните органи на САЩ.

Както е известно, в Twitter бяха извършени редица хакерски атаки на високопоставени лица, сред които Барак Обама, Джо Байдън и Кание Уест. Излагайки опасенията си,  Затко твърди, че компанията е засегната от висок процент инциденти, свързани със сигурността, като по негови думи това е приблизително един инцидент всяка седмица, който е достатъчно сериозен, за да се изисква от Twitter да го докладва на регулаторните органи. Той заяви още, че така наречените вътрешни заплахи – рискове за сигурността, породени от хора със злонамерени намерения, идващи от компанията, също остават „почти без внимание„.

Бившият ръководител на отдела за сигурност разкри недоволството си и относно начина, по който Twitter обработва данни, като предупреди, че твърде много служители имат достъп до изключително поверителни системи и потребителски данни. Според него в миналото гигантът не е успяла да изтрие ефективно данните на хората, които са изтрили профилите си. По отношение на фалшивите и спам акаунти мъжът сподели, че в технологичната компания „умишленото невежество е норма“ и обвини ръководството, че няма капацитета да определи точно колко са реалните акаунти в платформата.

Адвокатът на Затко заяви пред „CNN“, че клиентът му е започнал процеса на подаване на сигнали преди офертата за закупуване на компанията от Илън Мъск да стане публично достояние, като добави, че той не е влизал в контакт с милиардера. Въпреки това един от адвокатите на Мъск, Алекс Спиро, заяви пред Затко е бил призован като потенциален свидетел.

Говорител на Twitter коментира публично случая: „Това, на което станахме свидетели досега, е фалшив разказ за Twitter и за нашите практики за поверителност и сигурност на данните, който е пълен с несъответствия и неточности и в който липсва важен контекст. Обвиненията на Затко и опортюнистичното им подбиране във времето изглежда имат за цел да привлекат вниманието и да навредят на Twitter, неговите потребители и акционери. Сигурността и неприкосновеността на личния живот отдавна са приоритети на компанията Twitter и ще продължат да бъдат такива.

Джон Тай от организацията „Whistleblower Aid“, който помага на Затко в тази негова битка, го определи като „герой“ и призова регулаторните органи да предприемат мащабно разследване на обвиненията.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments