Българите търсят 60% повече морските ни курорти в сравнение с планинските

0
23
Плаж
Плаж. Снимка: Pixabay

Много по-голям интерес сред българите има към морските курорти, отколкото към планинските. Това показват данните на една от големите платформи за онлайн търговия у нас. 

За април, май и юни най-голямо е търсенето и предлагането на почивки на българското Черноморие, отделни нощувки и почивки в чужбина. След ръста, който по-рано тази година платформата регистрира в търсенето на къщи с цел дългосрочен наем, сега се наблюдава значителен ръст в търсенето на възможности за почивка в сферата на селския туризъм. Този ръст е над два пъти по-висок от интереса към традиционни възможности за планински туризъм.

От април до юни най-често регистрираните търсения включват „бунгала“ и „каравана под наем“. През април и май най-търсени са дестинации в Гърция, но през юни Варна и Приморско изпреварват интереса към Керамоти и вили в други части на Гърция. Когато става въпрос за ваканции в чужбина, очаквано, Гърция е най-желаната дестинация. За нощувки обаче топ 3 български града са Варна, Бургас и София.

Платформата регистрира 60 пъти по-високо търсене на апартаменти и бунгала под наем с цел почивка в морските дестинации спрямо планинските за месец юни. Поморие, Несебър и Созопол са най-желаните дестинации за почивка край морския бряг. Най-търсените планински дестинации за Смолян, Троян и Ловеч, а най-атрактивни за селски туризъм според потребителите платформата са местата около Пловдив, София и Варна.

„Не е изненада, че българските ни потребители през летните месеци се интересуват предимно от почивки край морския бряг. Позитивна обаче е тенденцията за високо търсене не само в Гърция, но и на българското Черноморие. Щастлива съм, че OLX е предпочитан съюзник за откриването на най-подходящото място за отсядане. Добре знаем, че лятната почивка е най-важната за голяма част от хората. Данните, които отчитаме са абсолютното доказателство за това“, коментира Андрея Пачеко, старши бранд мениджър в OLX.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments