Авиокомпаниите променят дейността си заради промяна в тенденцията за еднодневни бизнес пътувания

0
71
Самолет
Самолет. Снимка: Pixabay

Авиокомпаниите по света променят разписанията си и въвеждат нови полети, за да се справят с предизвиканата от пандемията от COVID-19 тенденция на нарастване на броя на корпоративните пътувания. Наблюдава се разреждане на еднодневните бизнес пътувания в полза на по-дългите престои. За Джеръм Харис от Сидни, който заема ръководна длъжност в компания за инфраструктура, изискваща чести командировки, изтощителните еднодневни пътувания до Мелбърн или Бризбейн, които означават четири пътувания с такси, два полета, продължително чакане и риск от закъснения, вече не са актуални след преоценка на навиците му за пътуване, наложена от пандемията, пише „Reuters“.

Данните от бранша показват, че бизнес пътниците предприемат по-дълги пътувания, отколкото преди пандемията от COVID-19, което принуждава авиокомпаниите да коригират плановете си за насрочени полети. Опасенията относно негативните ефекти върху околната среда, повишаването на цените на билетите, увеличаването на броя на отменените полети на фона на недостига на персонал, както и бумът на провежданите онлайн видеоконференции, подкопават еднодневния вариант за пътуване, който беше дългогодишен стандарт в авиоиндустрията.

Много по-доволен съм, че мога да спестя усилия и въглеродни емисии, да прекарам няколко дни на едно място и да имам време да се срещна с много повече хора и да присъствам на няколко проекта,„, споделя Харис.

Агенцията за корпоративни пътувания „CWT“ обяви, че в глобален план делът на еднодневните вътрешни пътувания е спаднал с повече от 25 % в сравнение с нивата от 2019 г., тъй като онлайн срещите стават все по-популярни. На големи пазари като Австралия и Съединените щати авиокомпаниите трябва да се адаптират бързо към промените, за да увеличат приходите си. Американските превозвачи, например, добавят повече полети в средата на седмицата, тъй като пътниците предприемат повече пътувания, които съчетават бизнес и почивка, а много от тях се възползват от по-голямата гъвкавост, за да работят от разстояние.

Плащате повече, оставате по-дълго

В момент, когато цените на самолетните билети са повишени осезаемо, средната продължителност на вътрешното бизнес пътуване в Австралия се е увеличила до почти четири дни през третото тримесечие на тази година, в сравнение с 2019 г., когато този период е бил три дни, според данни на туристическата агенция „Flight Centre Travel Group Ltd“.

Авиокомпаниите „Qantas Airways Ltd“ и „Virgin Australia“ твърдят, че по-високите цени на самолетните билети досега са компенсирали въздействието върху приходите от по-малкото осъществени бизнес пътувания. Напоследък обаче промяната в моделите на пътуване става очевидна в разписанията на авиокомпаниите, където полетите по популярните бизнес маршрути намаляват, отразявайки намаляващото търсене в един и същи ден, в сравнение с тези, които са предпочитани от пътуващите в свободното им време. Според компанията за пътнически данни „OAG“ понастоящем Сидни-Мелбърн е петият най-натоварен вътрешен маршрут в света, като през 2019 г. той е бил втори. В Северна Америка, натовареният с бизнес полети маршрут Лос Анджелис-Сан Франциско, най-натовареният вътрешен маршрут през 2019 г., вече е на осмо място. Той е заменен от маршрутите Лас Вегас-Лос Анджелис и Хонолулу-Мауи, които са с преобладаващо развлекателно предназначение.

Невинаги обаче еднодневното пътуване означава нискодоходно, особено когато компаниите се стремят да регистрират нови клиенти лице в лице вместо онлайн, казва Дрю Кроули, главен оперативен директор на „American Express Global Business Travel“. Въпреки това, делът на еднодневните пътувания варира в зависимост от отрасъла и прогресивно намалява. По данни на „CWT“ през 2019 г. еднодневните пътувания са съставлявали около 4% от вътрешните бизнес пътувания в световен мащаб, докато сега те са 3%.

Джеръм Харис споделя още, че избягването на еднодневните пътувания му е помогнало да избегне потенциалния хаос при пътуванията, тъй като авиокомпаниите са увеличили капацитета си, а в същото време изпитват недостиг на персонал.

Загубата на няколко часа при тридневно пътуване не е краят на света, но проблемите, свързани с едно еднодневно пътуване, са много по-стресиращи,“, казва той.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments