Авиокомпанията „Флайби“ няма да е единствената фалирала компания

0
221
Flybe
Снимка: Flybe, Facebook

Анализаторите прогнозират, че фалитът на най-голямата европейска авиокомпания „Флайби“ може да се окаже началото на поредица от финансови поражение и за други авиопревозвачи, пише „BBC“.

В четвъртък контролният орган на световната авиоиндустрия предупреди, че финансовият удар от коронавируса може да нанесе загуби в размер до113 млрд. долара тази година. Тази мрачна прогноза дойде в деня, в който британската авиокомпания „Флайби“ обяви несъстоятелност.

Експертите в областта на авиоиндустрията прогнозират още финансови неуспехи, тъй като пътниците отменят полетите си. Сривът на британската компания „вероятно ще бъде първият от многото, които ще се случат през 2020 г.“, заяви Джеймс Гудол, транспортен анализатор в Redburn.

„Очакваме, че унищожаването на търсенето на тази услуга, причинено от вируса Covid-19, ще навреди сериозно на сектора, затова се очакват още фалити на авиокомпании през следващите месеци.“

Авиокомпаниите вероятно ще загубят от 63 до 113 млрд. долара заради спада в пътническия трафик в световен мащаб тази година, съобщи Международната асоциация за въздушен транспорт в четвъртък. Миналия месец тя предвиди загуби от 29 млрд. долара.

Търсенето в сферата спадна не само заради намаления брой ваканционни пътувания, но и заради отмяната на корпоративните, тъй като компаниите ограничават командировките за служителите си, а конференциите се отлагат.

„При подобен сценарий засегнатите авиокомпании ще бъдат много повече“, твърди Майкъл Дъф, изпълнителен директор в The Airline Analyst. Той посочи няколко авиокомпании със седалище в Китай, Хонконг, Тайланд, Южна Корея, Норвегия и Мексико, които са много ниски финансови индекси спрямо неговата компания.

„Това е много труден момент за авиоиндустрията, тъй като превозвачите се борят да спасят финансите си“, казва Грег Уолдрон, главен редактор за Азия на списание Flightglobal.

„Тази ситуация ще бъде предизвикателство за онези авиокомпании, които не са много печеливши, особено тези, които са участвали в “ценовата война“.

Според анализаторите регионалните авиокомпании в Азия са по-уязвими, тъй като разчитат в голяма степен на пътници от Китай, където е огнището на коронавируса.

Много авиокомпании въведоха мерки за намаляване на разходите си, като например да помолят персонала си да вземе неплатен отпуск, за да се намалят плащанията, тъй като самолетите в момента не извършват полети.

Авиокомпания „Емирейтс“ е поискала от служителите си да излязат в неплатен отпуск за срок от един месец, докато „Катей Пасифик“ е настояла персоналът да си вземе три седмици неплатен отпуск. Британският превозвач „Флайби“ обяви несъстоятелност в четвъртък, след като офертата за ново финансиране се провали.

Пол Чарлз, бивш директор на “Върджин Атлантик”, заяви пред BBC днес, че очаква и „други жертви“ в индустрията поради напрежението от коронавируса.

„Ще станете свидетел на масивна консолидация в рамките на шест месеца“, каза той.

„Управленските екипи на авиокомпаниите в момента са под доста силно напрежение заради коронавируса. Няма да има друг превозвач в мрежата. който да може да компенсира оттеглянето на Флайби.“ Все пак, шотландската авиокомпания “Логънеър“ заяви, че ще поеме  16 бивши маршрута на „Флайби“.

Въпреки това изпълнителният директор на шотландския превозвач Джонатан Хинкълс заяви, че не е съгласен и че други авиокомпании ще купят някои от маршрутите.

„Наясно съм от приятели и бивши колеги от Нормандските острови, че те също ще се опитат да придобият правото на някои от маршрутите на „Флайби“. Мисля, че авиокомпаниите ще се насочат натам, накъдето има смисъл.“

 Превод: Глория Йорданова

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments