АПИ с проект: Насърчаване на икономическата активност на региона на Средна гора и Средна Стара планина

0
1399
Път
Път. Снимка: Freepik.com

От 11:00 ч. днес в залата на Община Троян е общественото обсъждане на две концепции за интегрирано териториално развитие, в които Агенция „Пътна инфраструктура“ /АПИ/ участва с мерки за устойчива и безопасна пътна инфраструктура на територията на областите Ловеч и Пловдив. Срещата се организира от Областен информационен център – Ловеч във връзка с процедурата за кандидатстване по Програма „Развитие на регионите“ 2021-2027. Това съобщиха от пресцентъра на АПИ.

В концепцията за „Насърчаване на икономическата активност и устойчивото развитие на региона на Средна гора и Средна Стара планина“ водещ партньор е община Карлово, а АПИ участва с предложение за проектиране и изпълнение на снегозащитни съоръжения на път II-35 през Троянския проход.

През зимните месеци, поради високата надморска височина на прохода от около 1500 м, и при обилни снеговалежи и силен вятър в някои участъци се образуват снегонавявания и преспи. Такива са например отсечките между 99-и и 103-и км, от 103-и до 106 км и при 107-и и 111-и км. При обилен снеговалеж и влошени метеорологични условия се ограничава движението през старопланинския проход до подобряване на времето и разчистване на преспите от пътното платно. Един от начините за намаляване на снегонавяванията е поставянето на снегозащитни конструкции.

Втората концепция „Устойчива и безопасна пътна инфраструктура на територията на области Ловеч и Пловдив“ е разработена от АПИ и в нея тя е водещ партньор. В нея е планирана рехабилитацията на 40,6 км от второкласния път II-35 Троян – Кърнаре, преминаващ през Троянския проход. От тях в област Ловеч са 18,3 км /от 84-и до 103-и км/, а в област Пловдив са 22 км /от 103-и до 125-и км/. Второкласният път преминава през територията на областите Плевен, Ловеч и Пловдив и осъществява пряка връзка с три първокласни пътя – I-3 Ботевград – Плевен – Бяла, I-4 Коритна – Велико Търново – Белокопитово и Подбалканския път I-6 София – Бургас.

С рехабилитацията на трасето ще се повиши безопасността и удобството при пътуване през най-високия Старопланински проход и ще се подобри свързаността между Северна и Южна България. Това е и предпоставка за увеличаване на инвестициите в регионите, създаване на нови работни места и ограничаване отделяне на вредни емисии в околната среда. Жителите от региона ще имат повече възможности и по-голям избор до работни места, здравни и образователни услуги. Ще се стимулира и развитието на туризма.

Линк към презентацията на Концепция „Устойчива и безопасна пътна инфраструктура на територията на области Ловеч и Пловдив“ и онлайн анкети можете да видите: ТУК.

Линк към презентацията на концепция „Насърчаване на икономическата активност и устойчивото развитие на региона на Средна гора и Средна Стара планина“: ТУК.

Всички заинтересовани лица имат възможност да се запознаят с КИТИ и да подкрепят концепцията или да направят коментари или възражения чрез попълване на кратка онлайн анкета, в срок до 3 дни от датата на общественото обсъждане. Онлайн анкета за гласуване към КИТИ: „Насърчаване на икономическата активност и устойчивото развитие на региона на Средна Гора и Средна Стара планина“: ТУК. Онлайн анкета за гласуване към КИТИ: ТУК.

Препоръки или възражения по отношение на предложената концепция може да изпратите и на електронната поща на Областен информационен център – Ловеч: oic.lovetch@gmail.com.

Получаването на подкрепа е едно от условията за одобряване на концепцията и ще допринесе за увеличаване на възможността планираните инвестиции да бъдат изпълнени със средства от Европейските структурни и инвестиционни фондове.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments