„Железопътна инфраструктура“ отрича да има вина за катастрофата в Пловдив

0
180
Кадърът е изпратен до медиите от
Кадърът е изпратен до медиите от "Булмаркет рейл карго".

Все още не е известна причината, поради която товарен влак на фирмата „Булмаркет“ дерайлира на гара Пловдив, воден от локомотива на същата композиция, която се взриви на гара Хитрино. Цистерните с пропан-бутан са изтеглени през ноюта, а двата локомотива са изправени, съобщи в неделя сутринта директорът на ОДП Пловдив старши комисар Атанас Илков. До края на деня ще бъдат изтеглени и двата локомотива, заяви генералният директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ Красимир Папукчийски пред БНР. Той не приема тезата на фирмата собственик на товарната композиция, че причина за инцидента е състоянието на жп инфраструктурата и по-точно счупен език на стрелка.

Двата локомотива и първите три вагона на влак на „Булмаркет Рейл Карго“ с 25 вагона, превозващи 1900 тона пропан-бутан, дерайлираха в 4.15 сутринта в събота.

Първата машина е същата, която е теглила композицията, взривила се при инцидента на гара Хитрино през декември 2016 г.

„Стрелката е била проверена преди 10 дни, инспекцията е показал, че няма проблем със стрелката. Не мога да се съглася с твърдението, че инфраструктурата е в лошо техническо състояние„, заяви Красимир Папупкчийски.“

Бих попитал фирмата – на какво основание могат да кажат това нещо? Защото аз бих задал въпрос – дали са сигурни в състоянието на локомотивите си – дали са в добро състояние„, коментира Папукчийски.

Той уточни, че няколко часа преди инцидента в събота, по същия маршрут минават две други композиции с по-голяма брутна тежест.

Не мога да се произнеса за причините. Вчера бяха взети проби от метала на езиковата част, проби и от раменната релса, които са дадени за химически анализ. Предстои и доста сериозна проверка сега на локомотивите, мерене на вагоните. Комисията има доста работа. Реално можем да кажем, когато получим резултатите от химическите проби и след приключване на проверките„, коментира генералният директор на НКЖИ.

Това е една от най-натоварените гари в България, където минават среднодневно 150 влака. Нямам съмнения, че състоянието на железопътната инфраструктура е лошо за да преминават такива влакове„, каза Папукчийски.

В неделя в ефира на Би Ти Ви Петър Ганев, управител на фирмата, обяви още веднъж, че причина за инцидента е счупена стрелка по трасето. Още вчера фирмата разпространи снимки до медиите, в които показа мястото на счупването на релсите.

Всички локомотиви са технически изправни – имат технически паспорти, регулярно минават на прегледи. Дерайлиралият локомотив е „Сименс“ на около 15 години. Те са много добри сравнени с локомотивите на БДЖ„, каза още Ганев.  Ганев, увери, че цистерните също са проверени и са в изправност, увериха от „Булмаркет“.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments